تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

درخواست نماینده رامهرمز از مسئولین کشور برای حل درگیری طایفه‌ای در منطقه

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس خواستار اقدام مسئولان کشور برای حل اساسی درگیری طایفه‌ای در این منطقه و تشکیل جلسه فوق العاده‌ با حضور بزرگان دو طایفه و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شد.
رویداد۲۴-نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس خواستار اقدام مسئولان کشور برای حل اساسی درگیری طایفه‌ای در این منطقه و تشکیل جلسه فوق العاده‌ با حضور بزرگان دو طایفه و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شد.

اقبال محمدیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس با تسلیت شهادت جمعی از مردم در حوادث اخیر تروریستی تهران، گفت: از دو سال پیش درگیری و نزاع محلی دو طایفه در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک طی این مدت منجر به قتل ۱۷ نفر و مجروح شدن صدها تن و همچنین آواره شدن صدها خانواده شد. خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی برای طرفین درگیر به وجود آمد و از طرفی امنیت منطقه به خطر افتاد و علیرغم تلاش مسئولان محلی و استانی و دلسوزان، سادات و ائمه جمعه و روحانیت جهت صلح و سازش تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.

وی افزود: اخیرا این درگیری به شهر رامهرمز کشیده شده، چند شب قبل رامهرمز چهره یک شهر جنگی را به خود گرفت و صدای رگبار سلاح های غیرمجاز، آتش زدن منازل، منهدم کردن ترانس‌های برق و قطع آب و برق در ماه مبارک رمضان زندگی را برای مردم سخت و آرامش و امنیت منطقه را به خطر انداخت. در شب درگیری ۱۹خرداد یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند. شب حادثه استاندار، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار ذوالفقاری و سردار اشتری در تماس بودم و هر چند که اعزام یگان ویژه ناجا و استقرار تیم عملیاتی سپاه پاسداران آرامش را به شهر برگرداند، اما ظرفیت و امکانات موجود در استان توان حل مشکل را ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ادامه این روند در شرایط حساس کنونی کشور باعث سوءاستفاده دشمنان، فرار سرمایه‌های مادی و معنوی از شهرستان به استان می‌شود و احتمال درگیری بین سایر طوایف ساکن را در پی دارد که قطعا خوشایند نظام نظام مقتدر و مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اقتدار کشور را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان گفت: من به همراه هدایت الله خادمی و مجمع نمایندگان استان نشستی در این خصوص داشته‌ایم و از وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، فرمانده سپاه و رییس کمیسیون امنیت ملی دعوت می کنیم که برای حل اساسی این درگیری طایفه ای جلسه فوق العاده ای با حضور بزرگان دو طایفه تشکیل و سلاح های غیرمجاز جمع آوری شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان