تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

عربستان درگیر مبارزه با داعش و نفوذ ایران در منطقه است

مجلس سنای آمریکا به فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان رای مثبت داد. این در حالی است که مخالفان این طرح معتقدند این تسلیحات علیه غیرنظامیان در یمن مورد استفاده عربستان قرار میگیرد.

رویداد۲۴-مجلس سنای آمریکا به فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان رای مثبت داد. این در حالی است که مخالفان این طرح معتقدند این تسلیحات علیه غیرنظامیان در یمن مورد استفاده عربستان قرار میگیرد.به نقل از پایگاه خبری «هیل» متعلق به کنگره آمریکا، در رای‌گیری  روز سه شنبه مجلس سنای آمریکا، با ۵۳ رای موافق، راه برای نهایی شدن توافق فروش تجهیزات نظامی هدایت شونده به عربستان هموار شد.

در این گزارش گفته شده این تجهیزات بخشی از قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری فروش تسلیحات به ریاض است که به گفته دولت آمریکا می‌تواند همزمان با بهبود ظرفیت‌های نظامی با این متحد آمریکا و برقراری توازن قدرت در منطقه، در آمریکا شغل ایجاد کند اما مخالفان این قرارداد تحت رهبری رند پاول، به شدت از نقض ریاض در جنگ یمن و سوابق حقوق بشری پادشاهی عربستان انتقاد و ابراز نگرانی می‌کنند.

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنا که در مجلس کنونی جمهوری خواهند در توجیه دلایل فروش این تسلیحات میلیاردی ادعای آمریکا و غرب علیه ایران پرداخت را تکرار کرد و مدعی شد: عربستان در دو جنگ مهم مشارکت دارد؛ جنگ با داعش در عراق و سوریه و مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه. بنابراین مخالفت با این توافق پیام اشتباهی را مخابره خواهد کرد.

باب کورکر و جان مک‌کین دیگر سناتورهای جمهوری خواه نیز که به ترتیب ریاست کمیته‌های روابط خارجی و خدمات نظامی را بر عهده دارند با توقف این قرارداد مخالفت کرده و مدعی شدند که از عربستان خواسته‌اند تا برای پرهیز از تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی‌ قابلیت‌های خود را افزایش دهد.

مخالفان این توافق بر این باورند که این تسلیحات ممکن است در درگیری علیه غیرنظامیان در یمن مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان