تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
با وجود ایستادگی وزارت ورزش مقابل فشارها صورت گرفته است

جنگ خانواده‌سالارها و رانت‌خوارها علیه اسکی

برخی که منافع‌شان قطع شده است امروز به جان اسکی افتاده‌اند؛ همان‌هایی که دوست دارند فدراسیون، خانوادگی اداره شود.
رویداد24- فدراسیون اسکی مدتی است که رئیس خود را شناخته و با این شرایط به نظر می‌رسید که این رشته روی آرامش را به خود ببیند. با این حال حاشیه‌های این فدراسیون همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد یک اتفاق تازه هستیم. سؤال اما این است که چرا شرایط بهبود نیافته و همچنان مشکلات باقی است؟

شاید بهترین جواب برای این سؤال قطع شدن منافع افرادی است که تصور می‌کردند، فدراسیون اسکی باید همچنان به صورت خانوادگی اداره شود و هر زمان که اراده کردند به سفر بروند و کارها را طبق برنامه و میل خودشان انجام دهند. همین عامل سبب شده اتفاقات حاشیه‌ای رخ دهد. رانت خواری و خانواده‌سالاری در اسکی رخنه کرده بود و طبیعتاً وقتی شرایط میل باب آنها نباشد دست به هر کاری می‌زنند و گاهی اوقات می‌خواهند بقیه را با خودشان همراه کنند و به باتلاق بکشانند؛ همانند کسی که در حال غرق شده است. حتی گسترش و توسعه رشته اسکی هم برای آنها اهمیتی ندارد چرا که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

در این میان وزارت ورزش و جوانان تاکنون به خوبی موضوع را مدیریت کرده و حتی هیاهو و فشارهای بیرونی روی آنها تاثیر نگذاشته و مقابل فشارها ایستادگی کرده‌ است. با این وجود حاشیه‌سازی‌ها ادامه دارد و به نظر می‌رسد باید برخوردهای قاطعی صورت گیرد و به جز وزارت ورزش، سایر نهادهای مرتبط با ورزش و فدراسیون اسکی هم پای کار بیایند تا این رشته به روزهای آرام خود برگردد. این نظریه که «چون ما نیستیم، فدراسیون هم نباید آرامش داشته باشد» سال‌هاست که از رونق افتاده است. اسکی همانند سایر رشته‌های ورزشی نیاز به آرامش دارد اگر برخی که منافع‌شان قطع شده؛ اجازه دهند.

منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان