تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

روسیه یک میلیون نفر به جمعیت خود اضافه می‌کند

دولت روسیه افزایش سریع جمعیت و ارتقای سلامتی را در اولویت‌های خود قرار داده است.
رویداد۲۴-دولت روسیه افزایش سریع جمعیت و ارتقای سلامتی را در اولویت‌های خود قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با عنوان رشد جمعیتی روسیه گفت: ما کاملا با مسائل جمعیتی از سال ۲۰۰۰ میلادی آشنا هستیم و همه می‌دانند که نتایج بسیار خوب و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این مدت به دست آمده است.

وی افزود: حل مشکلات جمعیتی سال‌های طولانی روی هم انباشته شده و سخت و دشوار به نظر می‌آید اما روسیه از پس آن برآمده که افزایش زاد و ولد و کاهش مرگ و میر از نشانه‌های آن است.

پوتین ادامه داد: باید به طور موثر موضوع حمایت اقتصادی و اجتماعی از خانواده و کودکان تکمیل شود، مشکل تامین مایحتاج کودکان زیر سه سال تضمین شود و اقدامات تکمیلی به منظور تامین مسکن خانواده های دارای فرزندان خردسال در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: از طرح های دولت افزودن یک میلیون نفر به جمعیت روسیه تا سال ۲۰۲۰ میلادی است و همچنین متوسط طول عمر باید به ۷۴ سال ارتقا یابد.

روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان تنها در حدود ۱۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد و همچنان با کمبود نیروی انسانی و کار ماهر روبرو است.

دولت روسیه در سال های اخیر با هدف افزایش جمعیت، طرح های مختلفی را برای جذب مهاجر خارجی و علاقه‌مندی خانواده‌های روس به داشتن فرزندان بیشتر به اجرا گذاشته است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان