تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
علی اکبری، نماینده شیراز:

مجلس شورای اسلامی موظف است امنیت مردم و نمایندگان را تامین نماید

عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما لازم است که برنامه ای مدون تنظیم گردد تا مراجعین به مجلس، جهت دیدار با نمایندگان خود مشکلی نداشته باشند.
رویداد۲۴- طبق اخبار منتشر شده در رابطه با لغو دیدار نمایندگان با مردم کشور در جهت حفظ امنیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تمامی مردمی که برای رهایی مشکلات و یافتن راهکاری جدید به دفاتر نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی رجوع می کنند.

لذا در همین رابطه  "علی اکبری" عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما در هفته های گذشته هم دیدار مردم با نمایندگان حوزه های انتخاباتی در ساختمان بهارستان به سختی صورت می گرفت. 

وی با اشاره به طبیعی خواندن افزایش تدابیر امنیتی در مجلس تصریح کرد: پس از حادثه تروریستی 17 خرداد درجه حساسیت های نیروهای امنیتی مجلس شورای اسلامی به منظور حفاظت از نمایندگان و حتی مردم بیشتر شده است و شاید یکی از عمده ترین دلایل این قبیل تصمیم ها و اتخاذ این نوع تدابیر شدید امنیتی به همین منظور باشد.

نماینده مردم شیراز همچنین با اشاره به  تبیین تدابیری همچون بالابردن نیروهای حفاظتی مجلس به جای ممانعت از دیدار مردم با نمایندگان پارلمان ملی تصریح کرد: این مسئله اکنون روند و گردش منطقی خود را طی نکرده است. مجلس باید سازوکاری را نهادینه کند تا مشکلی برای دیدار مردم با نمایندگان خود وجود نداشته باشد.

وی در پایان افزود: البته تمامی نمایندگان شهرستان ها در حوزه های انتخاباتی خود دفاتری را تهیه کرده و در آن به تمامی مشکلات مردم رسیدگی می کنند و پیشنهاد می شود مردم عزیز نیز در صورت ممکن به همین دفاتر مراجعه کرده و  مشکلاتشان را در همین دفاتر و مسئولین امر بازگو کنند تا به آنها رسیدگی شود.

منبع: دیده بان ایران

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان