تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه همنشینی اصولگرایان با خواننده زیرزمینی

«تتلو» آخرین میخ را بر تابوت اصولگرایی زد

انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و رئیسی هم نتوانست با کمک تتلو رئیس‌جمهور شود اما اصولگرایان به دلیل آنکه حمایت از تتلو حیثیتی شده بود و از واژه مقدسی به نام «توبه» در مورد او استفاده کرده بودند مجبور شدند تتلو را در اتوبوس خویش نگه‌دارند و هرچند دستاوردی برای آنان نداشته و ندارد ولی به هر صورتی که شده است با او بسازند.
رویداد۲۴- روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود و کشور در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز 29 اردیبهشت قرار داشت. نامزدهای انتخابات در تکاپوی ارائه برنامه‌های تبلیغی خویش بودند. حسن روحانی از لاک دفاعی خارج‌شده بود و ضمن بیان دستاوردهای چهارساله خود، به عوام‌فریبی برخی رقبا نیز اشاره می‌کرد.

از دروغ‌های آنان در موضوع افزایش چند برابری پرداخت پول نقد به مردم پرده برمی‌داشت و خلاف‌گویی‌های آنان در موضوعات اجتماعی و فرهنگی را تشریح می‌کرد.

در سوی دیگر میدان، اما تلاطمی در وجود رقبا موج می‌زد. سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف با ریزش آرا پس از مناظره سوم مواجه شده بودند. آنان می‌دانستند که هرگونه سستی و «پا پس کشیدن»، منجر به شکست حتمی آنان خواهد شد و چون به انتخابات، جنبه حیثیتی داده بودند به اتفاقی دردناک ختم خواهد شد.

آنان از هرچه توانسته بودند بهره گرفته بودند تا حسن روحانی را به اولین رئیس‌جمهور تک دوره‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل کنند. او را دروغ‌گو خطاب کردند، ناتوان خطاب کردند، بی‌عقل خواندند، اشرافی و مروج بی‌بندوباری خواندند، بی‌توجه به محرومین خطاب کردند و حتی وطن‌فروش و خائن نیز توصیف کردند و در سخنرانی‌های خویش گفته بودند که روز انتخابات، مردم به خائنین، جواب «نه» خواهند داد و لذا انتخابات برای آنان حیثیتی شده بود.

تصمیم گرفتند به دلیل آنکه با قطعیت، مشخص بود قالیباف در معرض سومین شکست مفتضحانه قرار دارد به نفع رئیسی کنار رود اما هنگامی‌که هوادارانشان را به مصلی تهران فراخواندند متوجه شدند کمتر از آن چیزی هستند که تصور می‌کردند. بر مبنای کلام «الغریق یتشبث بکل حشیش» به هر دستاویزی متوسل شدند. 

افرادی را به‌منظور روحانی هراسی به روستاها و شهرهای کوچک فرستادند، ستادها را تبدیل به قرارگاه عملیات تخریبی کردند و وعده‌های نشدنی خویش را گسترده‌تر بیان کردند.

عنوان اصولگرایی را در معرض خطر می‌دیدند اما مگر آنان خود را نماینده کدام اصولگرایی می‌دانستند؟ اصولگرایی که نماینده آن امثال ناطق‌نوری‌ها و لاریجانی‌ها هستند یا اصولگرایی که هویت مشخصی ندارد و امثال رسایی و نقوی حسینی‌ها از آن نمایندگی می‌کنند؟ قطعاً اصولگرایی اخیر در معرض خطر بود.

 آن نوع از اصولگرایی که ترمزی برای تخریب‌هایش ندارد، رهبر فکری‌اش هنوز از قدرت تجزیه‌وتحلیل سیاسی مناسبی برخوردار نیست، چهره‌های شناخته‌شده‌اش امثال رسایی و کوچک زاده و قدوسی هستند و هدفش، زمین‌گیر کردن رقیب با هر دستاویزی است و از اقدام و برچسبی نیست که در مسیر آبروریزی رقبا بهره نگیرد.

حامیان رئیسی خود را هرچه نزدیک‌تر به شکست یافتند. ایده‌ای به ذهنشان رسید. آنان متوجه شدند که هواداران اندکی در میان نسل جدید دارند و لذا تصمیم گرفتند به سراغ هنرمندان و شخصیت‌های محبوب و معروف و پرطرفدار بروند؛ چراکه مشاهده کردند در ستاد روحانی، محوریت بخشی از فعالیت‌ها با هنرمندان است.

ستاد رئیسی در جذب هنرمندان با توفیق چندانی مواجه نشد اما ساعاتی به‌روز رأی‌گیری مانده بود که تصاویری از سید ابراهیم رئیسی در کنار امیرحسین مقصودلو بانام مستعار «تتلو» منتشر شد؛ اما تتلو چه کسی بود؟ تتلو از سنخ خوانندگان زیرزمینی و از افرادی بود که تصاویر نامناسب او در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شد و او را از فالوئرهای بسیاری در شبکه مجازی اینستاگرام بهره‌مند است بود.

پرونده او در دادسرا در حال بررسی بود و سال گذشته نیز برای مدتی بازداشت‌شده بود. پس از بازداشت بود که تلاش کرد بود هر کاری انجام دهد تا بلکه پرونده او به‌جاهای باریک کشیده نشود.

اصولگرایانی که تا هفته‌های قبل از انتخابات، سبک موسیقی و رفتارهای تتلو را مزخرف می‌دانستند پس از شکست در جذب هنرمندان سرشناس، به ناگاه در لباس حمایت از او درآمدند و با تکرار واژه «توبه»، او را بازگشته به مسیر صواب و صلاح معرفی کردند اما هیچ‌گاه نگفتند که چرا در یک سال گذشته، از توبه او چیزی نمی‌گفتند و به‌یک‌باره در شب انتخابات، به یاد توبه او افتاده‌اند؟

این‌گونه بود که تتلو به نماد هنرمند اصولگرایان تبدیل شد تا دست آنان برای مقابله با نماد هنرمندان اصلاح‌طلبان که محمدرضا شجریان بود خالی نباشد.

کار به‌جایی کشید که برخی روحانیون و هواداران انقلابی جریان اصولگرایی نیز در حمایت از تتلو به میدان آمدند و توبه او را با برخی توبه‌کنندگان شهیر در دوره‌های گذشته مقایسه کردند و از منتشرکنندگان تصاویر و فیلم‌های نامناسب تتلو شکایت کردند؛ درحالی‌که می‌دانستند منتشرکننده اکثر تصاویر و فیلم‌ها، همان «قدیس جدید» آنان بوده است.

اما در کنار این اقدامات، برخی انقلابیون اصیل و اصولگرایان قدیمی که برای انقلاب و کشور زحمت‌کشیده بودند زانوی غم بغل گرفته و از وضعیت اسف‌باری که برخی تازه به دوران رسیده‌ها برای جریان اصولگرایی ایجاد کرده بودند تأسف خوردند. 

آنان هنگامی‌که مشاهده کردند اصولگرایان جدید، حتی حاضرند از تتلوها برای کسب قدرت، استفاده کنند و آنان را در صف اول مدعوین خویش قرار دهند پایان دوران اصولگرایی را نزدیک برشمردند.

بسیاری از سیاستمداران کشور، بهره‌گیری رئیسی از تتلو برای کسب رأی را کاری ناپسند برشمردند و این کار را باعث ریزش آرای او دانستند چراکه این اقدام، پرده از شخصیت حقیقی او برداشت و او و بسیاری از مسئولین ستادهای او را که در دوران مسئولیت خویش، به مخالفت با موسیقی و فضای مجازی شهره بودند را بیش‌ازپیش به مردم معرفی کرد.

انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و رئیسی هم نتوانست با کمک تتلو رئیس‌جمهور شود اما اصولگرایان به دلیل آنکه حمایت از تتلو حیثیتی شده بود و از واژه مقدسی به نام «توبه» در مورد او استفاده کرده بودند مجبور شدند تتلو را در اتوبوس خویش نگه‌دارند و هرچند دستاوردی برای آنان نداشته و ندارد ولی به هر صورتی که شده است با او بسازند.

به همین دلیل است که رئیسی مجبور می‌شود در مصاحبه خویش، از تتلو دفاع کند و خبرگزاری فارس در مراسم یک‌سالگی فارس پلاس، او را در صف اول مدعوین و در ردیف مهمانان ویژه خویش در کنار ضرغامی و رسایی و نقوی حسینی قرار دهد.

تتلو را می‌توان میخ آخری بر تابوت اصولگرایی دانست که در حال نمایان‌سازی واقعیت فعلی اصولگرایان است؛ یعنی نمایانگر آن است که اصولگرایان، هدفشان کسب قدرت است و برای رسیدن به این موقعیت، هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند و بهره‌گیری از واژه‌هایی همچون «تکلیف» و «توبه»، تنها بازی با الفاظ است.

واقعیت آن است که جریان اصولگرایی که مسیر افول خویش را طی می‌کرد با سوءاستفاده از تتلو، به داخل دره سقوط کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
4
خوب گفتي
خسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
2
1
دلم سوخت برای اصلاح طلبان که اصلا هدفشون کسب قدرت نیست!!!!! همه تون مثل همید عزیزای پول دوست قدرت طلب.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
2
0
2 ماه از انتخاب آقای روحانی گذشته ایشون رکورد رکود رو زده تو همین 2 ماه کلی اتفاق تو کشور افتاد اما شما هنوز گیر دادید به تتلو چون هیچ دفاعی از خودتون ندارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
3
ادم های پوچ وبی هویت که برای بدست اوردن پول ومقام حاضرند ازهمه چی بگذرن ودست به دامن هرچی بشن خاک توی سرشون که برای بی ارزش ترین چیزها حاضرن خودشون را له کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
2
0
قیامت روز شبهای دنیاست بترسید ازانچه می گوئیدوازاینکه برای اثبات حرفهاتون برروی تلی آتش بایدبمانید تاحرفی که زده ای ثابت کنی دبنتان رابرای دنیای دیگران نابودنسازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
2
مردم سیفون برای اصولگراها در انتخابات کشیدن حالا هم که خودشون توی قبر گذاشتن سنگ توالت میزاریم جای سنگشون
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
1
حالا کسی نمی دانه چرا تتلو این کار کرده اما باید خیلی ذهنیت این فرد ترسید شاید یه جوری داره حقش میگیره حالا کدوم حق خدا میدونه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
1
1
شما که اینقدر داری چرب و نرم از آقای روحانی دفاع میکنی چرا از برادرش و از فشار زندگی مردم و از وعده های بجا مانده چیزی نمینویسی ؟
عزیز من تتلو نه برای شما فایده دارد و نه برای آنان از درد مردم و از مشکلات بنویسید و درخواست حل آن را داشته باشید.
حرفهای بیمورد و تاریخ گذشته را ول کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
2
توبه گرگ مرگه. با استین بالا زده و نمایان کردن خالهایش (که در اسلام حرام است) در کنار افراد تندرو به ظاهر مسلمان نشسته اگر این در یکی خبرگزاری های جریان اصلاحات اتفاق می افتاد خبر تیتر اول صداوسیمای میلی و موضوع اصلی سخنرانی ایمه جمعه سراسر کشور می شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان