تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

تخت های بیمارستانی کشور رشد چشمگیری داشته است

علی صدرالسادات، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت گفت: در دولت تدبیر و امید ۳۶ خانه بهداشت، ۱۸ پایگاه بهداشت، مرکز جامع سلامت و درمانگاه های شهری و روستایی در البرز به بهره برداری رسیده است.

رویداد۲۴-علی صدرالسادات، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت گفت: در دولت تدبیر و امید ۳۶ خانه بهداشت، ۱۸ پایگاه بهداشت، مرکز جامع سلامت و درمانگاه های شهری و روستایی در البرز به بهره برداری رسیده است. علی صدرالسادات در مراسم بهره برداری از 1400 تخت بیمارستانی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهارکرد: در گذشته وضعیت حوزه بهداشت و درمان البرز به هیچ وجه مساعد نبود و هم در بخش منابع و زیرساخت های فیزیکی و هم انسانی کمبودهای زیادی وجود داشت.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر نیز شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان نه تنها در البرز بلکه در کل کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی مطلوب نیست.
معاون وزارت بهداشت با ادامه با اشاره به تلاش دولت برای مرتفع کردن این مشکلات افزود: در مرحله اول ارتقای شاخص تخت های بیمارستانی مورد توجه قرار گرفت.
وی ابراز کرد: خوشبختانه با تکمیل طرح های نیمه تمام که گاه روند احداث آنها ۲۰ سال طول کشیده بود، وضعیت تخت های بیمارستانی در کشور بهبود یافته است. بر این اساس تخت های بیمارستانی کشور ۲۵ درصد افزایش یافته که این امر گامی جدی برای تحقق عدالت در حوزه سلامت محسوب می شود.
صدرالسادات افزود: منابع این طرح با تدبیری از سوی مجلس شورای اسلامی و همچنین مساعدت خیرین تأمین شده است.
وی همچنین به افزایش تعداد بیمارستان های کشور اشاره کرد و گفت: ۲۲ بیمارستان  ۶۰۰ تخت خوابی در سطح کشور راه اندازی شده که اجرای بیشتر این طرح ها  توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت به بهره برداری از ۴۵ بیمارستان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت خوابی نیز اشاره کرده و افزود:  در قالب بسته های طرح تحول سلامت توانسته‌ایم بیش از 4000 تخت به ظرفیت موجود اضافه کنیم.
وی با اشاره به اینکه می توان تا پایان شهریور ماه  4000 تخت دیگر به آمار قبلی اضافه کرد، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، استانداری ها و خیرین در راستای رسیدن به این اهداف مساعدت ویژه ای داشته اند.
صدرالسادات در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت تخت های بیمارستانی در استان البرز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2200 تخت بیمارستانی در البرز فعال است که بیش از ۸۰۰ تخت از این تعداد فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارند.
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت گفت: ۳۲ تخت زایمان در البرز بهسازی شده که این امر از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده است.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت عزمی جدی برای احداث کلینیک های ویژه در کشور دارد، اظهار کرد: طرح احداث کلینیک های ویژه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، ۲۹۶ هزار متر مربع؛ میزان مساحت کلینیک های ویژه احداث شده در کشور است.
وی طرح احداث و بهسازی اورژانس های بیمارستانی را از دیگر اهداف طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: در این راستا بیش از ۲۹ پروژه به بهره برداری رسیده است در البرز نیز ۳۰ تخت اورژانس به بیمارستان شهید مدنی افزوده شده است.
صدرالسادات افزایش تخت های ویژه بیمارستان را از دیگر اقدامات انجام گرفته برشمرد و تصریح کرد: 2636 تخت به تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور اضافه شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش هتلینگ بیمارستان‌ها اظهار کرد: هرچند دو و نیم میلیون متر مربع میزان بهسازی بخش هتلینگ بیمارستان ها بوده ولی هنوز تا  رسیدن به استاندارد جهانی فاصله  زیادی داریم.
وی با اشاره به احداث 3400 خانه بهداشت جدید و ۷۵۰ پانسیون تیم سلامت درکشور افزود: از انتهای سال گذشته برای افزایش 6656 پروژه دیگر به بخش بهداشت درمان خیز برداشته شده است.
صدرالسادات با تاکید بر اینکه 6015 پروژه بهداشتی از جمله دستاورد مهم و حیاتی دولت در این حوزه بوده است، خاطرنشان کرد:در دولت تدبیر و امید ۳۶ خانه بهداشت،۱۸ پایگاه بهداشت، مرکز جامع سلامت و درمانگاه های شهری و روستایی در البرز به بهره برداری رسیده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان