تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

تیلرسون: در ایران افراد به دلیل اعتقادشان اعدام می‌شوند

رکس تیلرسون در اظهاراتی مدعی شد که در ایران افراد مربوط به اقلیت‌های مذهبی مثل بهاییت و مسیحیت به دلیل اعتقادات‌شان اعدام می‌شوند.

رویداد۲۴-رکس تیلرسون در اظهاراتی مدعی شد که در ایران افراد مربوط به اقلیت‌های مذهبی مثل بهاییت و مسیحیت به دلیل اعتقادات‌شان اعدام می‌شوند. رکس تیلرسون در یک کنفرانس خبری با عنوان گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد: در ایران بهایی‌ها، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی به دلیل اعتقادشان اعدام می‌شوند.

اظهارات خصمانه و غیر واقعی و بدون هرگونه پشتوانه دقیق وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که اقلیت‌های مذهبی در ایران در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی دارای حقوق شهروندی و اساسی هستند.

هم‌چنین اقلیت‌های مذهبی در ایران در مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی دارای نماینده بوده‌اند و از حقوق مساوی با دیگر شهروندان ایران برخوردارند.

تیلرسون هم‌چنین در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد: ایران به اعدام افراد ادامه می‌دهد و در سال 2016، 20 نفر با اتهام جنگ علیه خدا اعدام شدند و افرادی از جامعه بهاییت به دلیل باورهایشان در زندان‌های ایران هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان