تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

انفجاری مهیب در کارخانه مواد شیمیایی تگزاس

رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه از وقوع انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در شهر «کراسبی» ایالت تگزاس خبر دادند.

رویداد۲۴-رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه از وقوع انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در شهر «کراسبی» ایالت تگزاس خبر دادند. بر اساس گزارش‌های شبکه تلویزیونی «هیوستون تی وی»، در پی وقوع انفجار در کارخانه تولید مواد شیمیایی «آرکما اس ای»، ستون‌های دود از این کارخانه به هوا برخاسته است. سیل اخیر در ایالت تگزاس، این کارخانه را فرا گرفته بود.

مسئولان کارخانه مواد شیمیایی «آرکما اس ای» پیشتر به علت وجود خطرات احتمالی، همه کارکنان را تخلیه کردند. همچنین مقامات بخش «هریس» ایالت تگزاس دستور تخلیه ساکنان اطراف کارخانه مذکور را تا شعاع یک و نیم مایلی (دو و نیم کیلومتری) صادر کردند. این کارخانه، تولید کننده پروکسیدهای ارگانیک است که در تولید رزین های پلاستیکی، پلی استایرن ها، رنگ و سایر محصولات شیمیایی کاربرد دارد.

در پی وقوع این انفجار درکارخانه تولید مواد شیمیایی در ایالت تگزاس آمریکا، معاون رئیس پلیس  ناحیه بر اثر استنشاق گازهای سمی به بیمارستان منتقل شد. همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، 9 نفر دیگر بر اثر استنشاق دود و گازهای سمی، در بیمارستان بستری شده اند.
شرکت فرانسوی تولید مواد شیمیایی «آرکما Arkema » روز پنجشنبه وقوع دو انفجار در کارخانه این شرکت را در ایالت تگزاس آمریکا مورد تایید قرار داد.

مسئولان شرکت آرکما با تایید وقوع انفجار در کارخانه این شرکت اعلام کردند احتمال وقوع انفجارهای بیشتری در این محل وجود دارد.

در بیانیه آرکما در این باره آمده است: "ما از ساکنان محلی درخواست می کنیم هوشیار باشند و بدانند که مواد شیمیایی در محل های مختلف این کارخانه ذخیره شده است و احتمال وقوع انفجارهای بیشتر در این مکان وجود دارد."

این بیانیه می افزاید: "از مردم درخواست می کنیم پیش از اعلام مقامات مبنی بر امن بودن منطقه، از ورود به ناحیه مشخص شده خودداری کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان