تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

زنی که در سن دوازده سالگی به دلیل عوارض وحشتناک ختنه تا پای مرگ رفته، حال از جزئیات لحظه‌ای می‌گوید که تصمیم گرفت از دست سوءاستفاده مردان قبیله خود فرار کند و روستایی زنانه بنا کند و هیچ مردی را به آن راه ندهد.
رویداد۲۴- زنی که در سن دوازده سالگی به دلیل عوارض وحشتناک ختنه تا پای مرگ رفته، حال از جزئیات لحظه‌ای می‌گوید که تصمیم گرفت از دست سوءاستفاده مردان قبیله خود فرار کند و روستایی زنانه بنا کند و هیچ مردی را به آن راه ندهد.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی میل، ربکا لولوسولی به دلیل اشتباه در جریان ختنه‌اش مجبور شد با مرگ دست و پنجه نرم کند و تنها به این دلیل نجات یافت که شانس آورده و نزدیک به بیمارستان بود. 

البته این تنها یکی از اشکال سوءاستفاده‌های وحشتناکی بود که زنان در قبیله‌ای که ربکای 53 ساله در آن متولد شد، گرفتارش می‌شدند.

او حال رئیس روستای اوموجا که شش ساعت با پایتخت نایروبی فاصله دارد، است و 48 زن و حدود 200 کودک در این جامعه زنان زندگی می‌کنند و مردان تنها زمانی اجازه ورود به این جامعه را دارند که به‌عنوان کارگر استخدام شده باشند.

اوموجا به معنی «اتحاد» 27 سال پیش توسط ربکا و 14 زن دیگر با این امید بنا شد که زنان و دختران دیگر پناهی برای فرار از ترس‌هایی که متأسفانه هنوز بر فرهنگ جامعه‌شان حاکم است، از جمله ازدواج کودکان، ختنه دختران، فقدان فرصت تحصیل و تجاوز داشته باشند.

این زنان مدرسه‌ای را در روستای خود راه‌اندازی کرده‌اند که کودکان از دیگر روستاها امکان شرکت در آن را دارند و ساکنان باتجربه‌تر این روستا اغلب در مورد مسائل مهمی مانند ازدواج و ختنه زنان به زنان و دختران از روستاهای دیگر آموزش می‌دهند.

باوجودآنکه مردان اجازه ورود به روستا را ندارند، از سوی زنان برای انجام برخی کارها استخدام می‌شوند و همچنین پسران جوان نیز از دیگر روستاها اجازه ورود دارند به شرطی که متعهد به رعایت قوانین روستا شوند.

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)

روستایی زنانه در کنیا (تصاویر)
نظرات شما
پیشخوان