تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

اتهام‌زنی مجدد وزیر خارجه امارات به ایران

رویداد24- وزیر خارجه امارات در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود، با تکرار برخی ادعاها، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی و منطقه متهم کرده است.

به گزارش وام، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات، در کنفرانس خبری با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» همتای آلمانی خود، مدعی شد: «تلاش‌های بیهوده ایران در امور کشورهای عربی ادامه‌دار است و ایران تنها کشوری در جهان است که در قانون اساسی آن صادرات انقلاب ذکر شده است. این باری بر دوش کشورهای منطقه است.»

وی با تأکید بر اهمیت تلاش‌های وزارت خارجه آلمان در روند مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران، گفت: «ایران نشان داد که گفت‌وگو با دنیا را می‌پذیرد. ولی این کشور همچنین باید نشان دهد که گفت‌وگو با کشورهای همسایه را نیز می‌پذیرد.»

وزیر خارجه امارات درخصوص بحران‌های منطقه نیز گفت: «امارات شرکایی مثل آلمان، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه دارد و با آنها در امر مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه و نیز دستیابی به راه‌حل‌هایی سیاسی در سوریه و عراق همکاری می‌کند.»

آل نهیان همچنین در سخنان خود با اشاره به موضوع سوریه، آتش‌بس در این کشور را مقدمه‌ای برای پایان دادن به رنج ملت سوریه و آغاز عملکرد جدی منطقه‌ای و بین‌المللی در این راستا، ارزیابی کرد.

وزیر خارجه امارات
منبع: ایلنا
برچسب ها: کنفرانس ، اتهام زنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان