تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
سازمان ملل:‌

کور سوی امیدی در سوریه ایجاد شده است

رویداد24- مسئولان سازمان ملل می‌گویند که با برقراری آتش‌بس در سوریه و فراهم شدن امکان انتقال کمک‌های انسانی بیشتر، روزنه امیدی در دل مردم این کشور ایجاد شده اما هنوز کافی نیستند. همزمان سی هیات امدادرسان جهان در گزارشی سال پنجم جنگ سوریه را بدترین سال برای مردم این کشور دانستند.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، مسئولان برجسته سازمان ملل که در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه فعال هستند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در چند هفته اخیر شاهد نشانه‌هایی از حرکت به سوی صلح و کورسوی امیدی در سوریه بوده‌اند.

طبق این بیانیه مشترک، تعداد حملاتی که در این کشور انجام می‌شود،‌ کاهش یافته و مسیرها برای ورود کمک‌های انسانی در برخی مناطق باز شده است و دو طرف نیز برای مذاکره آماده هستند.

البته مسئولان سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت برخی مناطق از جمله حومه حمص و حلب که حدود 500 هزار غیرنظامی در آنجا زندگی می‌کنند،‌ اظهار داشتند:‌ با وجود اینکه از چند ماه قبل کار امدادرسانی به برخی نقاط دورافتاده را آغاز کرده‌ایم اما این کمک‌ها باز هم کافی نیستند.

طبق بیانیه یادشده، کمک‌های انسانی به وسیله هلی‌کوپتر در ایست‌های بازرسی پایین انداخته شده و این مساله قابل قبول نیست و هنوز از هر پنج سوری تحت محاصره که به کمک نیاز دارند،‌ امدادها تنها به دست یک نفر می‌رسد.

همچنین در گزارشی که روز جمعه از سوی سی هیات امدادرسان جهان منتشر شده، سال پنجم بحران سوریه بدترین سال برای مردم این کشور عنوان شده زیرا در این سال طرف‌های درگیر به شدت دست به اقدامات انتقام‌جویانه زده و از سوی دیگر کمک‌ها به شکل گسترده‌ای محدود شد و بسیاری از مناطق مسکونی تحت محاصره قرار گرفتند.

این هیات‌ها اعلام کردند که 50 هزار تن در سال پنجم درگیری‌ها کشته شده و در حال حاضر 1.5 میلیون تن دیگر نیازمند کمک‌های فوری هستند. علاوه بر این حدود یک میلیون سوری در این کشور آواره شده‌اند.‌
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان