تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
واعظی:

در انتخابات عقلانیت مقابل رد صلاحیت‌ها و تبلیغات یک سویه ایستاد

وزیر ارتباطات گفت: عقلانیتی در این انتخابات حاکم شد که در مقابل رد صلاحیت‌ها و تبلیغات یک سویه ایستاد.
رویداد24- وزیر ارتباطات گفت: عقلانیتی در این انتخابات حاکم شد که در مقابل رد صلاحیت‌ها و تبلیغات یک سویه ایستاد.

محمود واعظی با حضور در همایش هم‌اندیشی منتخبان تهران و نامزهای دور دوم وحدت بین معتدلان را عامل اصلی پیروزی در این انتخابات خواند و با تاکید بر اهمیت نگاه به تحولات سیاسی جهان گفت: اگر تاریخ سیاسی جهان را بررسی کنیم شاهد موئلفه‌هایی در جهان هستیم که باعث می‌شود نظم شکل گرفته با نظم جهانی متفاوت شود. ما درگذشته نظمی داشتیم که در شرایطی این نظم تغییر کرده است. عملکرد دولت نهم و دهم باعث شد نظم داخل به کلی تغییر کند.

او تغییر حاصل را در ایجاد همدلی داخلی اصولگرایان و اصلاح طلبان و تغییر در شکل مطالبات مردم خلاصه کرد و گفت: تبلور آنچه که اتفاق افتاد در نظم جدید در انتخابات سال ۹۲ بود. ۹۲ حاصل نظم جدید است.

واعظی با تاکید بر این اصل که مردم به اینکه کشور به گونه‌ای دیگر اداره شود رای دادند، ادامه داد: مردم از دعوا، سیاست خارجی ناموفق و اینکه کشور پیشرفت نمی‌کرد خسته شده بودند و به شعار اعتدال و پیشرفت و استفاده از شایستگان و اداره فراجناحی کشور رای داند.

وی در ادامه افزود: به نظر بنده ما شاهد این هستیم که در کشور برخی اصرار دارند که نظم گذشته را حاکم کنند. در عرصه بین الملل بعد از فروپاشی شوروی شاهد این هستیم که همواره برخی رهبران در دنیا فکر می‌کنند منافعشان در تضاد شرق و غرب است در حالی که فضای بین المللی عوض شده و خود آن‌ها دارند روی اشتراکات سرمایه گذاری می‌کنند نه تضاد‌ها.

او افزود: ما هم به این بلوغ رسیده‌ایم که روی اشتراکات خود سرمایه گذاری کنیم. ما در حزب اعتدال و توسعه به این نتیجه رسیدیم که با این رویکرد به ۹۴ نگاه کنیم و بر این اساس در دفتر سیاسی بررسی‌هایی انجام دادیم و فهمیدیم دیگران به دنبال این بودند که انتخابت به نوع دیگری رقم بخورد و تنها راه حل حضور معتدلان در نظم جدید است.

واعظی با بیان اینکه این حضور از نظر ما سه ضلع داشت، تصریح کرد: یک ضلع حزب اعتدال و توسعه و یک ضلع اصلاح طلبان معتدل و دیگری اصولگرایان معتدل بودند. طبیعی بود ما می‌توانستیم هم با اصلاح طلبان معتدل و هم اصولگرایان معتدل مذاکره کنیم اما خود آن‌ها نمی‌توانست عقلانیتی در این انتخابات حاکم شد که در مقابل رد صلاحیت‌ها و تبلیغات یک سویه ایستادتد با هم مذاکره کنند و ما به عنوان پل این کار را کردیم و نتیجه آن این پیام شد که عقلانیتی در این انتخابات حاکم شد که در مقابل رد صلاحیت‌ها و تبلیغات یک سویه ایستاد.

وی به نحوه عملکرد این سه ضلع اشاره کوتاهی کرد و گفت: شورای اصلاح طلبان سه نفر تعیین کردند و ما هم سه نفر و در نتیجه ما لیست مشترک دادیم و از سویی هماهنگی بین اصولگرایان معتدل و اعتدال و توسعه بود و در نتیجه ما فهمیدیم باید یک اسم انتخاب کنیم و اسم امید را برای آن انتخاب کردیم که توسط آقای هاشمی و خاتمی معرفی شد. نتیجه آن این شد که ما به جمع بندی خوبی رسیدیم.

واعظی با ابراز امیدواری نسبت به دور دوم انتخابات بر اهمیت ادامه همین روش در دور دوم تاکید کرد و گفت: اگر در توفیق نسبی که نصیب ما شده است بخواهیم به دنبال یارکشی و تسویه حساب باشیم بازنده خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما مرحله مربوط به خودمان در بیرون مجلس را دنبال کردیم. الان همه مسائل داخل مجلس است. طبیعی است که ما در داخل مجلس مداخله نمی‌کنیم و همه امور در دست خود نمایندگان است اما اگر ما وحدت رویه نداشته باشیم و از خود گذشتگی نداشته باشیم بدانید وضعیت بهتر از گذشته نخواهد بود. ما باید وحدت خود را در داخل حفظ کنیم و مردمی که به ما امید بسته‌اند را نا‌امید نکنیم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: واعظی
نظرات شما
پیشخوان