تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سخنگوی قوه قضائیه:

فردی که فساد بانکی داشت، اخیرا دستگیر شده است/ محدودیت خاتمی جدید نیست، دستورات تکرار شده است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.

رویداد۲۴-سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و نوزدهمین نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه ضمن تشکر از حضور پرشور و بی نظیر مردم در مراسم تشییع شهید حججی گفت: این مراسم که در مشهد و اصفهان و نجف آباد برگزار شد، بر اساس آنچه مسئولان برپایی مراسم می‌گفتند، بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود. یک جانبازی به من می‌گفت من در همه مراسم‌ها شرکت کرده‌ام اما موردی مشابه این از لحاظ کمیت و کیفیت ندیده‌ام.

با هرگونه فساد اعم از فساد امنیتی و نفود بیگانه بدون خط قرمزی مبارزه می‌کنیم

وی در ادامه در خصوص اینکه قوه قضائیه به طور جد مصمم است با هرگونه فساد اعم از فساد امنیتی و نفود بیگانه بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی مبارزه کند، گفت: همچنین این قوه مصمم است که از حقوق مردم دفاع کند. نمونه‌هایی از آن را این روزها شاهد هستید. ما با اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌شان را به خوبی انجام نداده‌اند، برای دفاع از حقوق مردم و مبارزه با مفسدان، دوشمان را زیر بارهای سنگین برده‌ایم .

اژه‌ای گفت: یکی از این موارد، مساله زمین و زمین‌خواری در سال‌های اخیر است. البته زمین‌خواری کم شده اما در عین حال مبارزه به طور جد ادامه دارد. گزارشی از ۲۳ استان در طول این شش ماه در سال ۹۶ گرفته شده که ۲۰ هزار و ۳۴۱  هکتار در سال‌های مختلف تصرف شده بود که در این مدت به منابع دولتی برگشت. بیش از ۴۱ هکتار قلع و قمع داشتیم آن هم در جاهایی که نباید می‌ساختند.

اخیرا یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است

وی درباره بانک‌ها هم گفت: متاسفانه بانک‌ها به وظیفه جدی خود نسبت به اعتبارسنجی و تضمین عمل نمی‌کنند. بخشی از منابع بانک‌ها در اختیار عده‌ای معدود است و پول به بانک برنمی‌گردد اینجا ما اعتقاد داریم یک کوتاهی جدی ار ناحیه بانک‌ها وجود دارد وگرنه چرا باید این داستان ادامه داشته باشد. اما از آنجایی که باید از فعالان اقتصادی سالم و حقوق مردم دفاع کنیم، ناگزیر این کوتاهی بانک‌ها را زیر بار رفتیم و کسانی که برخلاف مقررات تسهیلات گرفته‌اند و برمی‌گرداند با آنها برخورد می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا هم یکی از افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است، گفت: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد این فرد با چهارده بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست این فقط یک قلم از کار او بوده است.

معلوم است فرد دستگیر شده از رانت استفاده کرده است

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این فرد بازداشت شده است، یادآور شد: کسی که این مقدار بدهی بانکی دارد معلوم است که از رانت استفاده کرده که نه یک و دو بانک بلکه چهارده بانک به او تسهیلات داده‌اند. آنهایی که رانت‌خوارها را می‌شناسند خوب است ورود کنند تا قوه قضائیه با کمک ضابطین خود وارد نشود اما متاسفانه بانک‌ها اقدام جدی نمی‌کنند.

بررسی موضوع «فرشتگان» و «کاسپین» در ۳ جلسه با حضور آملی لاریجانی

وی همچنین درباره تعاونی‌های اعتبار نیز گفت‌: برخی از این‌ها مجوز گرفته‌اند و برخی بدون مجوز کارشان را شروع کرده‌اند و از جاهای خلاف صرف کرده‌اند و متاسفانه دستگاه‌های متولی اقدام جدی نکرده‌اند. قوه قضائیه ناچار است با همه زحمتی که دارد تا جایی مقدور است اجازه ندهد پول مردم هدر برود. البته قوه قضائیه منبعی ندارد که خودش پول به مردم بدهد ما ناگزیر هستیم با مجرم  برخورد کنیم و البته تلاش می‌کنیم اگر مجرمی پولی از مردم  برده تا جایی که ممکن است پول‌های او ردیابی شود و به مردم برگردد؛ ولی گاهی پول از  بین رفته یا مخفی شده یا در جایی صرف شده است با این حال قوه قضائیه این کسری را متحمل شده است.

محسنی اژه ای گفت: در مورد تعاونی فرشتگان و کاسپین و برخی از این پرونده‌ها در طول ماه‌های اخیر سه بار رییس قوه جلسه تشکیل داده و با نایب رئیس مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی و رییس بانک مرکزی و مسئول نظارت بانک مرکزی جلسه‌ای گذاشتند که بررسی شود چه اقداماتی صورت گیرد که حقوق کردم ضایع نشود.

به هیچ وجه قوه قضاییه در برخورد با مفاسد بحث سیاسی ندارد

وی با تاکید بر اینکه مصمم به برخورد با فساد هستیم، خط قرمزی نمی‌شناسیم و از حق مردم دفاع می‌کنیم، گفت: طبیعی است در این مبارزه فراگیر مشکلاتی پیش می‌آید که آنها را به جان می‌خریم. از شماتت دشمنان ترس نداریم به هیچ وجه قوه قضاییه در برخورد با مفاسد بحث سیاسی ندارد ممکن فرد وابسته به جناحی دستگیر شود و رقبایش بهره‌برداری کنند که این به قوه‌قضاییه ربطی ندارد. توصیه می‌کنیم دیگران هم استفاده سیاسی نکنند.

اژه‌ای گفت: در گذشته موردی از چک برگشتی گفتم که مشکلات بسیاری به وجود آورده و هزینه‌های زیادی را برای قوه‌قضاییه و افراد بوجود می‌آورد. موردی بود که در طول ۴ماه بیش از ۲۸۰۰ برگ چک تحویل آقایی شده بود که این آقا در مدت کوتاهی از بانک‌های مختلف ۶۴۰ فقره چک برگشتی داشت آیا نباید در این موارد بانک مطلع شوند و دیگر چک صادر نکند. از ۲۸۰۰ چک تعداد زیادی برگشت خورده بود.

وی افزود: در موردی دیگر شخصی بالای ۴۰۰ مورد چک برگشتی دارد حتی در مورد قبل که ۶۴۰  فقره چک بود  اگر پرونده تشکیل شده باشد یعنی حدود ۶۴۰ نفر درگیر شدند و چه مشکلاتی پیش می‌آید. خواهش ما این است بانک مرکزی و بانک‌ها توجه بیشتری در این موارد داشته باشند. کنند

ماجرای نامه‌های جعلی به نام ابراهیم رئیسی

اژه‌ای گفت: افرادی جاعلی هستند که جعل عنوان می‌کنند، از مردم اخاذی می‌کنند و می‌گویند که‌ در شهرداری یا هر دستگاه دیگری کار شما را ردیف می‌کنیم و از مردم پول می‌گیرند و در انتها هم نمی‌توانند کاری کنند و به همین خاطر  افراد برای پرداخت رشوه تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مشکل ساز می‌شوند.

سخنگوی قوه قضایی یادآور شد: یک فرد نامه‌ای جعل کرده به نام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه‌قضاییه زمانی که ایشان معاون اول نبودند و چنین مهر امضایی اصلا وجود ندارد متن نامه کاملا مشخص است جعلی است. در بالای سربرگ آرم قوه‌قضاییه خطاب به پلیس نوشته شده است. یک نامه دیگر هم با نام رئیسی جعل شده و نامه دیگر به نام رئیس قوه قضائیه جعل شده که این نامه تحت عنوان محرمانه است.

وی ادامه داد: هرکسی حتی با اطلاعات کم می‌داند رئیس قوه‌قضاییه این چنین نامه به دیوان محاسبات نمی‌نویسد. نامه‌ای تحت عنوان رئیس دیوان عدالت اداری جعل شده است که بسیار ناشیانه جعل شده و از این نامه قصد سوء استفاده برای خود یا دیگری داشتند که این کارهایی که خواستند مربوط به این افراد نمی‌شود در این زمینه برخی دستگیر شدند.

دستگیری جاعلان در تهران و کرمان

اژه‌ای گفت: در همین رابطه افرادی در کرمان و تهران دستگیر شدند و بعضی دیگر شناخته و دستگیر نشده‌اند این افراد احتمالا مربوط به یک جریان باشند این اوراق جعلی مربوط به آن فرد که اخیرا در کرمان دستگیر شده نیست.

وی با اشاره به اینکه یک زمانی خبرنگاری گفته که فلان مقدار پول بدهید وگرنه خبر علیه شما می‌زنم که در انتها هم خبر را کار کرده است، گفت: در مورد خبرها و دروغ‌هایی که به مسئولان قوه‌قضاییه نسبت می‌دهند می‌گویم آنچه در شبکه‌های ضد انقلاب می‌گویند کذب محض است. با اینکه این افراد به موساد امثالهم وصل هستند و از آنها در جعل کمک می‌گیرند باز هم ناشی هستند ثانیا این کارها مسبوق به سابقه است اوایل انقلاب بدتر از این حرف‌ها را علیه شهید بهشتی می‌زدند برخی شب نامه‌ها و نشریه‌ها آن زمان نسبت به شهید بهشتی حرف می‌زنند کسانی حرف می‌زدند که در دامن آمریکا و انگلیس بودند افرادی در زمان جنگ با صدام همکاری می‌کردند  و بعد مسائلی علیه شخصی مانند بهشتی می‌گفتند. بعدها می‌گویم یک جریان چگونه علیه بهشتی و قدوسی در روزنامه جمهوری اسلامی مطلب می‌نوشتند که منوچهر مسعودی به اعدام محکوم شد.

معلوم است تیغ قوه قضائیه موثر بوده است

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه به نظر من این جمله امروز خیلی صادق است که می‌گوید خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، گفت: وقتی می‌خواهند دروغی بسازند و مطلبی جعل کنند هم بلد نیستند و با اینکه از سیا و موساد کمک می‌گیرند بلد نیستند دروغ بگویند.

وی گفت: معلوم است تیغ قوه قضائیه موثر بوده و تیغ عدالت بر گردن مفسدان امنیتی و مالی خوب فرود آمده و معلوم است ضربه کاری و به موقع بوده است. بنابراین تصور می‌کنند با این جوسازی‌ها و فشارها قوه کوتاه می‌آید. در تیر ماه در نماز جمعه بود که من گفتم تجربه من می‌گوید فشار علیه نهادهای انقلابی و قوه قضاییه زیاد خواهد شد. علت هم روشن است؛ چون قوه و نهادهای انقلابی در برابر ضدانقلاب ایستاده‌اند و طبیعی است از این ترفندها استفاده کنند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه از این فضاسازی‌ها مطلقا کوتاه نمی‌آید و اگر مصمم‌تر نشود یقینا در کار خود سست نخواهد شد و دست هر مجرمی را بر اساس قوانین شرع کوتاه خواهیم کرد.

فردی قبلا در یکی از این سفارت‌خانه‌های اروپایی دستگیر شد

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که شنیده شده یکی از مسئولان در یکی از سفارت‌خانه‌های اروپایی دستگیر شده است، گفت: اخیرا نشنیده‌ام. فردی قبلا در یکی از این سفارت‌خانه‌های اروپایی بود و دستگیر شد و حکم هم صادر شده و حکم هم قطعی شده که حبس و شلاق و جزای نقدی است. ولی اخیرا چیزی نشنیده‌ام.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده فریدون و اینکه آیا در این پرونده کسی دستگیر شده یا خیر گفت: این پرونده هنور کیفرخواست نخورده و دادگاه نرفته ولی کسی که دستگیر شده بود با کماکان دستگیر است.

محدودیت‌های سابق خاتمی هنوز هست

اژه‌ای درباره اعمال محدودیت‌های جدید علیه خاتمی و تایید خبر از سوی وکیل آقای خاتمی و اینکه دادستان ویژه روحانیت گفته تصمیم در شورای عالی بوده است، گفت: داستان تکذیب نکرد گفت طبق روال گذشته بر اساس گفته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نه خود شورای عالی امنیت ملی، به همان طریق سابق است و همان محدودیت‌ها هنوز هست و طبیعتا اگر بخواهند تعدی کنند، مقابله می‌شود.

وی افزود: بر اساس روال گذشته هر چند وقت یک بار نامه‌ای به ضابطان داده می‌شد الان هم داده شده مثل سابق که هر چند وقت یک بار دستورها تکرار می‌شد.

معاون اول قوه قضاییه درباره پرونده نمازی‌ها گفت‌: حکم صادر شد و قطعی شد یعنی حکم حبس در دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار گرفته اما در حال تحمل کیفرخواست هستند.

در پرونده ثامن از لحاظ مالی بیش از ۹۹ درصد کار جلو رفته است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گفته یکی از نمایندگان درباره برخورد قوه با موسسات مالی که  دچار  اطاله دادرسی شده است، گفت: مطلقا قوه قضائیه پولی بلوکه نکرده چنان چه این‌ها بخواهند از پول‌هایشان مثل سابق استفاده کنند، یعنی عدد خاصی بدهند و به شکات دیگر چیزی نرسد، دادستان ورود می‌کند. یعنی باید بالنسبه عمل کنند.

وی گفت: درباره ثامن الحجج یک میلیون سپرده‌گذار داشت و قوه قضاییه کار فوق العاده‌ای در جهت حمایت از حق مردم کرد. ۹۹ درصد از کسانی که سپرده‌گذاری کرده بودند به حقوق شان نزدیک به صد درد صد رسیدند در عین حال که قوه این مقدار وظیفه ندارد که هر جور شده پول مردم استیفا شود. مع ذالک افرادی هستند که باید به اتهام‌شان تنها رسیدگی شود این موضوع نه تنها اطاله نیست بلکه حجم کار به گونه‌ای است که  اگر این نماینده مجلس ببیند برای تعاونی فرشتگان و غیره وجود دارد و مقدار وقتی که قوه گذاشته را ببیند قطعا نظر آنها عوض می‌شود.

اژه‌ای تاکید کرد: در پرونده ثامن از لحاظ مالی بیش از ۹۹ درصد کار جلو رفته ولی بخش تسویه نهایی و کیفری مانده و این شرکت چون حساب‌هایش مشخص نیست و بانک مرکزی و مسئولان ذیربط یا به عمد یا غیرعمد اهتمام جدی ندارند این پرونده به این صورت پیش رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که قوه برای پیش گیری از جرم چه کرده است؟ گفت:  قوه قضائیه در معاونت مربوط زمینه جرم و فساد را بررسی و شناسایی کرده و با خود دستگاه جلسه گذاشته و جهت رفع  آن تلاش می‌کند و برای آموزش مردم دستگاه‌ها تلاش کردند از طریق صدا و سیما و رسانه هشدارهایی داده شد. البته باید کار تشکیلاتی بیشتری با رسانه‌ها شود تا فرهنگ عمومی مردم بیشتر شود بخشی از کوتاهی از جانب ماست و معاونت پیشگیری به ریاست الفت مشغول کار است همه باید پای کار باشند تا به نقطه مطلوب برسیم.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده صندوق فرهنگیان چیست، گفت: اگر اشخاصی که در مظان اتهام باشند فرار کنند اقدامات تأمینی مناسبی انجام می‌شود البته بعید است فرار کنند تا هفته گذشته گزارشی از مجلس نرسیده است. این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است در بخشی از پرونده نیاز به کارشناسی است که باعث کندی کار است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که نقدهایی به تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری است و نتیجه چه شد، گفت: این ماده به این ترتیب که قانون است نبوده. این مصوبه مجلس است ما گفتیم این کار دشواری است برای اینکه به تایید رییس قوه برسد ممکن است کمبود وکیل باشد در برخی جاها یا رانت قوت بگیرد. بعضی جاها شاید مجبور باشند از شهری به شهر دیگر بروند و هزینه مشکل باشد. طبق قانون گفته شده به وکیلی در تحقیقات اولیه اجازه ورود بدهید که مورد قبول باشد ما افرادی را معرفی کردیم البته همه استان‌ها لیست کاملی ندارد یکی از مواردی که ما سعی داریم اصلاحی صورت بگیرد همین است. براساس قانون هر  سال یک بار می‌شود به مجلس درخواست داد تا موادی از قانون که مشکلات خاصی دارد، اصلاح شود

سخنگوی دستگاه قضا درباره  پیگیری پرونده قاچاق کالا گفت: با توجه به اهتمام همه مسئولان در راس همه رهبری که تاکید داشتند با قاچاق کالا مبارزه شود در سال‌های گذشته نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مشغول هستند. من عدد مشخص ندارم اما آمار  آن موجود است.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت دادگاه حمید بقایی که علنی است یا غیر علتی و درخواست احمدی‌نژاد مبنی بر حضور در دادگاه گفت: علنی بودن یا نبودن بر اساس قانون به درخواست قاضی صورت می‌گیرد اگر دادگاه علنی باشد آقای احمدی‌نژاد می‌تواند شرکت کند اگر نه نمی‌توانند.

اژه‌ی در پاسخ به این سوال که علیه شبکه اجتماعی تلگرام اعلام جرم شده و با توجه به اینکه تلگرام یک شبکه است و خارج از مرزهای سرزمینی ماست چطور می‌شود علیه یک ابزار اعلام جرم کرد، گفت : اگر ابراز مسئول داشته باشد، چرا نشود علیه آن اعلام جرم کرد اگر توسط این ابزار بارها اعلام جرم شود باید علیه مسئول آن اعلام جرم کرد. اگر صاحب ماشین در ساخت فنی ماشین اشکال فنی داشته باشد که باعث شود این ترمز مثلا منجر به تصادف شود اول تذکر داده می‌شود که نقض فنی وجود دارد و منجر به حادثه می‌شود اگر ماشینی از لحاظ فنی ایراد داشته باشد می‌شود علیه سازندگان وسایل نقلیه‌ای که مسائل فنی را رعایت نمی‌کنند، اعلام جرم کرد.

مداحان آزاد هستند

وی درباره اینکه پرونده مداحان در چه مرحله‌ای است، گفت: الان افراد با قرار آزاد هستند.  در دادگاه و دادسرای  ویژه روحانیت جرایم افراد ملبس به لباس روحانیون و افراد رابط با روحانیون بررسی می‌شود در اینجا تشخیص دادستان است و میتواند پرونده یک روحانی را در دادگاه ویژه یا دادگستری رسیدگی کند و تشخیص صلاحیت با دادسرا ویژه روحانیت است. در این پرونده چون ارتباط با روحانی مربوطه کم بود دادسرای ویژه روحانیت پرونده را به دادگاه فرستاد تا بررسی شود اجمالا اتهام آنها امنیتی نیست.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا دادستان علیه احمدی‌نژاد که ادعایی علیه قوه داشت اعلام جرم کرده است، گفت:  دادستان ادعایی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که سراج رئیس سازمان بازرسی در سه نوبت گزارشی به سران قوا راجع به آلودگی هوا داده آیا مسئولیت متوجه سران قوا است، گفت: سازمان بازرسی گزارش را برای سران قوا می‌فرستد. اگر تخلف فرد یا افراد موضوع گزارش باشد به مسئول عالی آن دستگاه اعلام می‌کند. برخی گزارشات پیشنهاد است که برای بهتر شدن کار بعنوان کارشناس ارائه می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در مورد مساله هوا هنوز جرمی به قوه قضاییه منعکس نشده اما نسبت به بعضی تخلفات کم کاری اعلام شد که اگر این کارها می‌شد الان آلودگی کمتر بود آلودگی هوا اختصاص به زمستان ندارد بلکه در آن بیشتر است تضمینی نیست در نتیجه کارها امسال آلودگی نباشد البته در حد توان کارهایی شده است در بعضی گزارش‌ها آمده بعضی دستگاه کارهایی می‌توانید کنند که اگر  انجام می‌شد، آلودگی کمتر بود.

اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده عضو شورای شهر یزد گفت: در این مورد دستور موقت صادر شد. از دیوان گاهی نظر می‌خواهند گاهی چون امر فوری است دستور موقت می‌خواهند تا ماهوی رسیدگی شود الان دستور صادر شده و استعلام گرفته تا ماهوی رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی که نباید با آنها به عنوان مجرم برخورد شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی مختلف است برخی از آنها جرم نیست که به عنوان مجرم نگاه کنیم برخی مسائل مربوط به حاشیه‌های شهر‌ها می‌شود افرادی هستند که در روستا شغل نداشتند در حاشیه شهر جای غیرمناسبی به عنوان مأوا و مسکن انتخاب کردند و در وضع نامناسبی زندگی می‌کنند این زیبنده نظام نیست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: آسیب‌های دیگری هم وجود دارد مثل تاخیر در ازدواج، سن و هزینه ازدواج بالا. قوه قضائیه در پاره‌ای از آسیب‌ها کمک می‌کند با تجربه بازرسی کل کشور در جهت رفع این آسیب‌ها به قوای دیگر کمک می‌کند. در پاره‌ای دیگر خود قوه قضاییه می‌تواند مستقیما وارد شود مثلا وقتی تمرکز پیدا می‌کنند یک عده‌ای در حاشیه شهر از امکانات خوبی برخوردار نیستند احیانا اینها از برق و آب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند و افراد خاطی در بین آنها ایجاد مشکل می‌کنند.

وی با بیان اینکه قوه با ضابطان خود در این موارد مستقیما وارد می‌شود، گفت: در اینجا ما می‌گوییم با فردی که از سوی استیصال از برق به صورت غیر مجاز استفاده کرده و با کسانی که در شهر با وجود امکانات‌ چنین عملی کرده باشند باید فرق قائل شد. باید این افراد اسکان داده شوند و تحت شرایطی به صوت موقت آب و گاز و برق به آنها  بدهند تا مشکل بیشتر نشود عمده این مسائل به دوش قوه نیست ولی قوه کمک می‌کنند

اژه‌ای درباره پرونده دری‌اصفهانی گفت: فردی که دو تابعیتی بود متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود و با دو سرویس در ارتباط بود که محکوم به ۵ سال حبس شد که حکم در تجدیدنظر تایید و قطعی می‌شود. ایشان پرونده فساد مالی هم دارد که قرار وثیقه صادر شده است.


منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان