تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

چرا شهرداری‌ها باید به برگزاری مراسم اربعین ورود کنند؟

معاون مالی شهردار تهران درباره خدمات و دلایل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین توضیحاتی را ارائه کرد.

رویداد۲۴-معاون مالی شهردار تهران درباره خدمات و دلایل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین توضیحاتی را ارائه کرد.  سمیع الله حسینی مکارم در جمع خبرنگاران در کربلا درباره نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران در کشور عراق در ایام اربعین گفت: با تغییر مدیدیت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود که ضمن تداوم حرکتی که آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی نیز بهتر شود.

وی درباره اینکه چرا شهرداری‌ها باید به برگزاری مراسم اربعین ورود کنند؟ گفت: ستادی در وزارت کشور تشکیل شد که هدفش خدمت رسانی به زائران بود، در آنجا وظایف میان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تقسیم بندی شد و شهرداری تهران هم‌گوشه‌ای از  کار را برعهده گرفت.

معاون مالی شهردار تهران با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در مراسم اربعین سال‌های گذشته گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران هم تجربه کافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه کافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج کشور شهرداری تهران حضور پررنگتری داشته باشد. درهمین راستا ما پنج نقطه را در مرز مشخص کردیم.

وی ادامه داد: در کوت عراق ۶۰۰ دستگاه اتوبوس مستقر  کردیم و ۷۰ نیروی خدماتی، چهار چادر بزرگ اقامتی، ۱۰ مخزن ۱۱۰ و ۱۰ مخزن ۱۲۰ لیتری و همچنین امکانات رفاهی و درمانی داشتیم. ۱۸ هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پارکینگ آماده کردیم. در مرز مهران نیز ۴۰۰ نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم شش منبع آب ۱۰هزار لیتری را برای استفاده زائران مستقر کردیم.. ۶۵ سرویس بهداشتی و ۲۵ حمام هم در این مرز ایجاد شد.

معاون شهردار تهران گفت: در شلمچه ۵۰هکتار پارکینگ، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و ۱۰ چادر با طرفیت ۲۵۰ نفر را به همراه ۲۰۰نیروی داوطلب مستقر کردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند. در مرز خسروی با ۳۰۰۰ پارکینگ و ۲۰۰ چادر بهداشتی میزبان زائران اربعین بودیم.

حسینی مکارم ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ اتوبوس برای جابه جایی ها، ۱۳۰ پایگاه آتش نشانی، ۱۰۰ پزشک و چهار مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.

معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر کوفه، نجف و کربلا نیز گفت: در نجف و کربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار کربلا، ۳۰۰نفر را در نجف و ۵۰۰ نفر را در کربلا مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه ما با دو هدف خدمات رسانی وظیفه دینی و ملی، خدمات رسانی کردیم، گفت: در داخل کشور یکی از وظایف ما خدمات شهری است؛ هم جا به جایی مردم و هم جمع و دفع زباله برای تامین سلامت شهروندان. وقتی جمع کثیری از مردم به کربلا و نجف می آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت  آن ها است. از سوی دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین، اقتدار شیعه و اسلام را نشان می دهد و وظیفه ماست که در این حرکت عظیم مشارکت کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان