تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵

آماده باش بیش از ۴۰۰۰کار‌شناس بهداشت محیط در ایام نوروز

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تمرکز ویژه این مرکز بر کنترل وضعیت بهداشت رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی سرراهی، پارک‌ها، اماکن تفریحی آبی، استخر‌ها، مراکز تفریحی بزرگ و همچنین هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، مراکز اقامتی و زیارتی و همچنین مراکز پمپ بنزین و اماکن بین‌راهی در ایام نوروز خبر داد.
رویداد۲۴- معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تمرکز ویژه این مرکز بر کنترل وضعیت بهداشت رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی سرراهی، پارک‌ها، اماکن تفریحی آبی، استخر‌ها، مراکز تفریحی بزرگ و همچنین هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، مراکز اقامتی و زیارتی و همچنین مراکز پمپ بنزین و اماکن بین‌راهی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش رویداد۲۴، محسن فرهادی ضمن تشریح جزییات اقدامات نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای نظارت بر اماکن و واحدهای خدماتی در تعطیلات نوروزی، افزود: برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با هدف کنترل بهداشت مواد غذایی، آب و محیط در مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی از اول اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. هدف اصلی اجرای این طرح، در استان‌های مسافرپذیر مانند خراسان‌رضوی (مشهد)، تهران، اصفهان، فارس (شیراز)، مازندران، گیلان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و... است.

به گفته فرهادی، بیش از۴۰۰۰ کار‌شناس بهداشت محیط در قالب بیش از ۸۰۰ تیم سیار ساماندهی به حال آماده‌باش ۴۵ روزه درآمده‌اند و به طور مشخص همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب مشغول گشت‌زنی و بازرسی خواهند بود و حتی در ایام تعطیل هم این کشیک ادامه خواهد داشت. مردم می‌توانند برای اعلام شکایات و ثبت تخلفات با سامانه «بهداشت ۱۹۰» به طور شبانه‌روزی تماس بگیرند و مطمئن باشند شکایت آن‌ها دریافت و نتیجه آن نیز به آن‌ها اعلام می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: یکی از اهداف عمده ما توجه ویژه به رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی است که معمولا مردم از آن‌ها گله می‌کنند. کنترل پارک‌ها، اماکن تفریحی آبی، استخر‌ها، مراکز تفریحی بزرگ و همچنین هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، مراکز اقامتی و زیارتی که تردد بیشتری در آن‌ها وجود دارد نیز در این برنامه گنجانده شده است.

فرهادی از کنترل توزیع مواد غذایی خبر داد و تصریح کرد: هر روز کنترل این مراکز مثل قنادی‌ها که ساعت و میزان تولید آن‌ها افزایش می‌یابد، بیشتر می‌شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزرات بهداشت با بیان اینکه مراکز پمپ بنزین و اماکن بین راهی نیز جزو محورهای کنترلی قرار دارند، اعلام کرد: حجم عمده‌ای از نمونه‌های کنترل مواد غذایی قرار است به آزمایشگاه ارسال شود. امیدواریم بتوانیم تجهیزات مداخله‌ای در محل را راه‌اندازی کنیم و بخشی از کنترل‌ها به این سمت افزایش پیدا می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان