تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵

افزایش 100 درصدی بازدید از بناهای تاریخی اصفهان

رویداد۲۴-استاندار اصفهان گفت: میزان بازدید از بناهای تاریخی 100 درصد افزایش یافته است.

  منطقه اصفهان، رسول زرگرپور امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین وضعیت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان تا امروز یکی از پرترددترین جاده‌های مواصلاتی کشور را داشته و طبق آمار تا شامگاه گذشته سه میلیون و 200 هزار خودرو از جاده های اصفهان عبور کرده‌اند.

وی افزود: از سه میلیون 200 هزار تردد، 440 هزار خودرو در استان اصفهان اسکان پیدا کرده‌اند و تعداد گردشگران تا شامگاه گذشته 850 هزار نفر بوده است.

رییس ستاد خدمات سفر استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان هر شب می‌تواند 300 هزار نفر را اسکان بدهد که از این میزان 200 هزار نفر در کلان شهر اصفهان و 100 هزار نفر در دیگر نقاط استان اسکان داده خواهند شد.

زرگرپور تصریح کرد: تا به امروز 600 هزار نفر وارد شهر اصفهان شده‌اند که بازدید از بناها را به بالاترین میزان خود یعنی 310 هزار بازدید رسانده‌اند. البته در این بازدید میزان استقبال از میدان امام(ره) نیامده است و تاکنون بیشترین بازدید با فروش بلیط متعلق به مسجد امام (ره) است.

وی تاکید کرد: بیش از 55 بیمارستان در استان اصفهان آماده باش هستند. در استان اصفهان بیماران دیالیزی و شیمی درمانی نیز می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند. در واقع مسافرانی که بیماران دیالیزی و شیمی درمانی دارند می‌توانند در مراکز بهداشتی و درمانی سید الشهدا (ع) و شیخ مفید برای شیمی درمانی و به مراکز الزهرا(س)، خورشید، شریعتی و حجتیه برای دیالیز مراجعه کنند.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به آمار تصادفات بالا و با توجه به اینکه سال‌ها است اصفهان در این رتبه قرار دارد آیا تمهیداتی به غیر از تمهیدات گذشته برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده یا خیر، گفت: آنچه در توان استان اصفهان برای کاهش تصادفات است استقرار کمپ‌های امنیت و سلامت است، اما کاهش تصادفات در استانی مثل اصفهان که شریان‌های اصلی جاده‌ای دارد نیازمند اجرای طرح‌های کلان است.

زرگرپور با اشاره به اینکه وقتی یک تصادف ایجاد می‌شود مولفه‌های متعددی دخیل هستند، اظهار کرد: طرح جامع کاهش تصادفات استان اصفهان تهیه شده است و در سال جاری حتما این طرح ارائه خواهد شد.

وی افزود: اصفهان این روزها یکی از مطلوب‌ترین آب و هواهای کشور را دارد و سعی کرده‌ایم با توجه به نبود آب و مشکلات متعدد خشکسالی، آب اندکی را در رودخانه داشته باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: میراث فرهنگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان