تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵

فرار گروهی مردم از مناطق تحت کنترل داعش شدت گرفت

رویداد۲۴-همزمان با آغاز حملات ارتش عراق به داعش در جنوب شهر موصل، فرار مردم از مناطق تحت کنترل تروریست های این گروه تکفیری شدت گرفته است.

 آکو نجم یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگ کردستان عراق در استان کرکوک در خصوص فرار مردم به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: رفتار ضد انسانی تروریست های داعش با مردم باعث شده ، هر روز شمار زیادی از مردم از مناطق تحت تصرف آن ها فرار کرده و خود را به کرکوک برسانند.

وی در این گفت وگو افزود: تاکنون بیش از 400 خانوار که عمدتا از فلوجه هستند، فرار کرده و خود را به کرکوک رسانده اند . 
این فرمانده پیشمرگ در خصوص نحوه برخورد با این خانواده ها افزود: این افراد مورد بازجویی قرار می گیرند و بعد از کسب اطمینان از اینکه ارتباطی با تروریست ها ندارند، روانه مناطق مختلف کرکوک می شوند و می توانند زندگی خود را ادامه دهند.
آکو نجم در خصوص دلیل این فرار دسته جمعی اضافه کرد: براساس اعتراف این خانواده ها٬ داعش از آنها به زور سرانه می گیرد و آنان را مورد شکنجه قرار می دهد، از همین رو راهی جز فرار برای خود نمی بینند.
از مناطق مختلف استان نینوا نیز گزارش می رسد که اهالی این مناطق با آغاز حملات جدید نیروهای عراقی با نام الفتح در جنوب موصل و قریب الوقوع بودن عملیات آزادسازی نینوا، اهالی این مناطق در حال خروج از مناطق تحت اشغال داعش هستند. 
از روز پنجشنبه گذشته، یگان هایی از ارتش عراق به همراه پیشمرگان و نیروهای عشایری، عملیات تازه ای را آغاز کرده اند که طی دو روز گذشته منجر به آزادسازی و پاکسازی مناطقی از جمله چند روستا و بخش در جنوب مخمور شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: داعش ، عراق ، پیشمرگ ، موصل
نظرات شما