تاریخ انتشار: ۰۲:۵۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵

دبیرکل موتلفه: ائتلاف اصولگرایان در آینده هم ادامه دارد

دبیر کل حزب موتلفه گفت: نتیجه انتخابات 7 اسفند را برای اصولگرایان فاجعه نمیدانم، همانطور که برای اصلاح طلبان هم نمی‌توان این نتیجه را یک پیروزی مطلق دانست.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده اظهار داشت: ما یک اولویت تراز اول در نهادهای جمهوری اسلامی داریم که آن نیز حفظ حدود انقلاب است، اما بعد از این اولویت همیشگی، معتقدم مجلس آینده باید تمرکز خود را بر روی حل مسائل اقتصادی قرار دهد. 
  
وی افزود: مجلس در حل مسائل اقتصادی تنها می‌تواند قانون گذار باشد اما این قانون گذار باید در این رابطه بر عملکرد دولت مراقبت و نظارت داشته باشد تا مسائل مهمی مانند بیکاری، تورم، گرانی و رکود را با کمک دولت حل کند.

حبیبی درباره اینکه اکثریت مجلس دهم را کدام یک از جریانات سیاسی در اختیار خواهند داشت، گفت: مجلس آینده با ترکیبی از سلیقه‌های متفاوت شکل خواهد گرفت. در مرحله‌ی اول انتخابات به لحاظ عددی، تعداد اصولگریانی که به مجلس رفته‌اند بیشتر از اصلاح طلبان و دولتی‌هاست که البته باید گفت به نظر در مرحله دوم، سلیقه‌های متفاوتی به مجلس ورود پیدا خواهند کرد. 
  
دبیر کل حزب موتلفه در ادامه تصریح کرد: به نظر نمی رسد که یک اکثریت قاطع تعیین کننده در مجلس شکل بگیرد و احتمال اینکه همین ترکیب دور اول با تغییرات کمی در دور دوم تکرار شود، وجود دارد.  

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره انتخابات مجلس دهم و اینکه چه شد اصولگرایان در انتخابات تهران رای نیاوردند، اظهار داشت: در انتخابات، جریانات سیاسی باید از پیش قبول کنند که هم احتمال پیروزی و هم باختشان وجود دارد؛ همین نتیجه‌ای که در انتخابات دهم به نفع اصلاح طلبان در تهران شکل گرفت در انتخابات مجلس چهارم  به نفع اصولگرایان اتفاق افتاد، در آن دوره در حالی که گروه‌های چپ در مجلس اکثریت بودند و دولت عمدتا متمایل به گروه‌های چپ بود، ولی در تهران لیست 30 نفره جامعه روحانیت مبارز رای آورد و حتی یک نفر هم از گروه‌های چپ هم وارد مجلس نشد؛ بنابراین خوشحالی بیش از حد برای کسانی که برنده شدند و غمگینی برای کسانی که در تهران به مجلس رفتند موضوعیت ندارد. 
  
حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه انتخابات در تهران را شکستی برای اصولگرایان می‌دانید، اظهار داشت: این نتیجه را برای اصولگرایان فاجعه نمیدانم، همچنین برای اصلاح طلبان هم نمی‌توان این نتیجه را یک پیروزی مطلق دانست.
  
دبیر کل حزب موتلفه در ادامه درباره این موضوع که برخی علت رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات را عدم وحدت و جامعیت این جریان در انتخابات می دانند، اظهار داشت: ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم را اگر بی نظیر نگوییم بنده آن را کم نظیر تلقی می‌کنم، وحدت واقعی در جریان اصولگرایی وجود داشت که یکی از نشانه‌های آن ارائه لیست واحد در تهران بود همچنین در بسیاری از شهرستان‌ها اصولگرایان توانستند مطابق این لیست وارد مجلس شوند. 
  
دبیر کل حزب موتلفه در پایان با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: کسانی که در ائتلاف حضور داشتند به ادامه این ائتلاف علاقمند هستند، با توجه به شرایط سیاسی فعلی معتقدم وحدت بین اصولگرایان یک مسئله مقطعی نیست، بلکه یک ضرورت دائمی است و اصولگرایان باید برای همه‌ امور انقلاب و به خصوص انتخابات ائتلاف خود را حفظ کنند و آن را توسعه دهند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان