تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵

مسمومیت 15 نفر با گاز منوکسید کربن

رویداد24-مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، بامداد امروز (دوشنبه) 15 نفر از مهمانان دعوت شده به عروسی در روستای لله لو شهرستان میانه را راهی بیمارستان کرد.

«حبیب حسینقلی‌زاده»  اظهار کرد: ساعت 4 بامداد امروز با گزارش کاهش هوشیاری خانواده‌ای به اپراتوری شهرستان میانه، پایگاه اورژانس 115 آغ‌کند به منزل مسکونی در روستای لله لو اعزام شد.

وی افزود: به گفته بستگان، این افراد به مراسم عروسی دعوت شده بودند، و به‌صورت دسته جمعی در یک فضای بسته خوابیده بودند که طبق بررسی‌ تکنسین‌های اعزامی مسمومیت این افراد با منوکسید کربن محرز شد.

وی با بیان این‌که شش نفر از اعضای این خانواده با اقدامات درمانی به درمانگاه آغ‌کند و بیمارستان میانه توسط تکنسین‌های اورژانس 115 منتقل شدند، گفت: 9 نفر دیگر نیز چون وضعیت عمومی بهتری داشتند، با وسیله شخصی منتقل شدند.

وی افزود: تکنسین‌های اعزامی حین بررسی وضعیت منزل متوجه شدند، دودکش بخاری اتاق از سر جایش در آمده و منجر به مسمومیت با منوکسید کربن این 15 نفر شده است.

حسینقلی‌زاده یادآور شد: علائم مسمومیت با منوکسید کربن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند. سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بیقراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از علائم عمومی مسمومیت‌ با منوکسیدکربن است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گازگرفتگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان