تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵

تکذیب ادعاها درباره عکسی که ابتکار به روحانی نشان داد (تصویر)

رویداد24- در جریان دیدار نوروزی اعضای هیات دولت با رییس جمهور، معصومه ابتکار- رییس سازمان محیط زیست - تصویری را به حسن روحانی نشان داد که از بازگشت فلامینگو‌ها به دریاچه ارومیه حکایت داشت، اما این تصویر با خبرسازی‌هایی روبه‌رو شد و برخی رسانه‌ها در اقدامی عجیب، این کار را متعلق به سال‌های دور اعلام کردند.

تکذیب ادعاها درباره عکسی که ابتکار به روحانی نشان داد

علی مهاجران، عکاس حیات‌وحش و فردی که این تصویر را به ثبت رسانده توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد و گفت: در برخی خبرها خواندم که تاریخ ثبت این عکس را متعلق به سال‌های دور اعلام کرده‌اند، اما من به عنوان عکاس این عکس اعلام می‌کنم که در تیرماه سال 1394 این عکس را ثبت کرده‌ام.

مهاجران ادامه داد: من عکاس حیات وحش هستم و سال‌هاست که از دریاچه ارومیه و دیگر نقاط کشور عکاسی حیات وحش کرده‌ام. تیرماه سال 94 با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان آذربایجان غربی با هواپیمایی فوق سبک بیش از یک ساعت در بالای دریاچه ارومیه پرواز کردیم و تصاویر حضور فلامینگوها در دریاچه ارومیه در آن زمان را ثبت کردم.

این عکاس حیات وحش ادامه داد: اگر کسی به صحت این عکس‌ها شک دارد من تصاویر دیگری از آن ثبت کرده‌ام و خوشبختانه تاریخ ثبت آن نیز وجود دارد. بنابراین فکر نمی‌کنم چنین خبرسازی‌هایی درست باشد.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که افزایش ارتفاع آب دریاچه ارومیه نشان از تثبیت اوضاع و بازگشت امید برای بهبود شرایط این دریاچه دارد، گفت: در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته ارتفاع آب دریاچه ارومیه هشت سانتی‌متر افزایش داشته است که این امر نشانگر افزایش امید برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی با تاکید بر این‌که دولت و سازمان محیط زیست تلاش جدی برای احیای دریاچه ارومیه دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در تالاب‌های اقماری و مصب رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه در دو سال اخیر جمعیت گونه‌های جانوری نیز دراین منطقه افزایش یافته و تعداد فلامینگوهایی که در طول مسیر مهاجرت در دریاچه ارومیه فرود می‌آیند نیز به تبع آن افزایش یافته است.

قاسمی با بیان این‌که قبل از بحران دریاچه ارومیه و براساس سرشماری‌ها تا پیش از بحران دریاچه ارومیه بیش از 20 هزار فلامینگو به این دریاچه می‌آمد، اظهار کرد: در سال‌هایی که دریاچه با بحران روبه‌رو بود، تعداد فلامینگوها کاهش چشم‌گیری یافته، اما خوشبختانه در یکی دو سال اخیر تعداد آنها افزایش یافته است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان