تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

سقوط صدا و سیما؛ دلالیسم یا بی پولی

رویداد24- حضور دلال ها در پشت صحنه برنامه های پرمخاطب تلویزیون پلی برای درآمدزایی کارشناسانی شده که تا دیروز پولی برای پرداخت اجاره دفتر کار خود را نداشتتند.
  
ایام دید و بازدید عید است، اگر به مهمانی می روی یا میزبان هستی، تلویزیون که روشن می شود همه در یک موضوع با هم اتفاق نظر دارند "امسال برنامه ها، فیلم ها و سریالهای ضعیفی" تهیه و تدوین شد و روی آنتن رفت.

بیشتر برنامه ها گفتگو محور با حضور بازیکنان ورزشی به ویژه فوتبال، خوانندگان و بازیگران سینما و تلویزیون بود، هر از چندگاهی نیز مجریان با اذعان به نقایص برنامه ها به بی پولی صدا و سیما اشاره می کردند و این وضعیت را ناشی از عدم حمایت دولت از رادیو و تلویزیون می دانستند و در واقع با این توضیحات سعی داشتند تا بر ضعف های برنامه های تولیدی سرپوش بگذارند اما سئوال اینجاست که آیا واقعا رسانه ملی از لحاظ مالی در فقر و تنگنا قرار دارد؟

توپخانه سنگین حملات و سمپاشی های رسانه ملی علیه دولت و مدیریت نامناسب را باید راز تولید برنامه های ضعیف و افزایش ریزش مخاطب دانست که حتی الگوبرداری های ناقص و ظاهری از شبکه های ماهواره ای نیز نتوانسته بر این واقعیت سرپوش گذارد. امسال کانال های تلویزیون تب استیج گرفتند، جوانانی را جلوی دوربین می آورند و از مردم یا کارشناسان می خواهند به خوانندگی آنها نمره دهند.

از طرف دیگر آسیب بزرگی که روز به روز بیشتر آثار مخربش نمایان می شود رشد و غطور شدن ریشه های دلالی در برنامه های صدا و سیما است. یکی از مجریان برنامه پرمخاطب صدا و سیما درباره علت افت کیفیت و روزمره شدن این برنامه به خبرنگار نشان آنلاین گفت: "هر روز که ما می رویم سر صحنه، کلی دلال اونجا ایستادند که اصلا آنها را نمی شناسیم. طرف 50 میلیون تومان می دهد تا یک کارشناسی در حوزه فعالیتی خاص همچون پزشکی، طب سنتی، هنری، آشپزی یا آموزشی وارد برنامه شود و مجریان دقایقی با او به گفتگو بنشینند حال آنکه از مبلغ پرداختی در خوشبینانه ترین حالت 30 میلیون به خزانه واریز و بقیه اش به مدیران سطوح مختلف شبکه هدیه داده می شود. بعد مدتی می شنویم که فلان دکتر که پایین تر از میدان شوش مطبی را اجاره کرده بود و تا قبل از آن مراجعه کننده ای نداشت الان در بهترین محله بالاشهر مطب خریده است در واقع خیلی کارشناسان از طریق برنامه ما معروف شدند درآمدهای کلان به هم زدند."

گزارش میدانی خبرنگار نشان آنلاین صحبت های این مجری کهنه کار را تأیید می کند؛ کارشناسی در حوزه طب سنتی که تا قبل از حضور در آن برنامه دفتر کاری در نزدیکی میدان انقلاب اجاره کرده بود و به سختی پول اجاره آن محل را به صاحب ملک پرداخت می کرد بعد از حضور در این برنامه آنچنان مراجعه کننده پیدا کرد که از شهرستان ها می آمدند و شب تا صبح پشت در مطب منتظر می نشستند تا ویزیت شوند. کار به جایی رسید که این کارشناس دو نفر دیگر را استخدام کرد تا آنها مراجعان را ویزیت کنند. امروز او ساختمانی چند طبقه در بالاشهر خریداری کرده و به نوعی کلینیک در حوزه طب سنتی زده است.

با علم به همه واقعیت های یادشده، تجربه سال های گذشته نشان می دهد که روز 14 و 15 فروردین گزارشگرانی به سطح شهر می روند و درباره کیفیت برنامه های نوروزی از مردم سئوال می پرسند و همه سئوال شوندگان نیز بدون استثنا ضمن تمجدید از تدبیرو مدیریت مسئولان رسانه ملی و یادآوری تکه کلام های سریال ها یا جملاتی از برنامه ها خواستار زیاد تر شدن تهیه چنین تولیداتی خواهند شد. 

منبع: نشان آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
4
صدا و سیما که برنامه هایش همیشه همینطور بوده ربطی به بودجه و دولت نداره
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان