تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵

حقیقت پور: تا تامین امنیت کامل زائران ایرانی نباید حج برقرار شود

رویداد24- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص عدم صدور حکم متهمان تعرض پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی گفت:امام جمعه جده پیش از وقوع این قضیه، انجام اینگونه اقدامات را برای مردم عربستان مباح اعلام کرده بود.

منصور حقیقت‌پور در خصوص عدم صدور حکم متهمان تعرض  پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی  اظهار داشت: دستگاه قضا عربستان سعودی کذاب  و دروغ است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام جمعه جده پیش از وقوع این قضیه، انجام اینگونه اقدامات را برای مردم عربستان مباح اعلام کرده بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گذشته از این قضیه، عربستان هیچ اراده‌ای برای برخورد با خاطیان فاجعه منا نیز از خود نشان نداده است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه نباید برای برقراری حج هیچ عجله ای داشته باشیم، متذکر شد: تا زمانی که شرایط لازم برای حضور حجاج ایرانی فراهم نشده است، نباید برای برقراری حج پیش قدم شویم.

وی افزود: در این شرایط به نظر می‌رسد که اصلا برقراری حج اقدام مساعدی نیست. ما باید سعی کنیم شرایط امن برای حجاج ایرانی را فراهم کنیم چون نباید اجازه دهیم ۵۰۰ نفر از حجاج را به راحتی بکشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که تضامین لازم برای برقراری امنیت و حفظ آبروی ایرانیان ندهند، ما نباید عجله‌ای برای برقراری حج از خود نشان ندهیم.

منبع: خانه ملت

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان