تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
اتحاد دلواپسان ایران و آمریکا علنی شد

شریعتمداری، ترامپ پیوندتان مبارک

اگر بنیامین نتانیاهو برای دونالد ترامپ، متن سخنرانی بنویسد و همان متن را به حسین شریعتمداری بدهد تا در کیهان منتشر شود تفاوتی در واژگان و جملات آن به وجود نخواهد آمد و فقط به جای نام کشور، ترامپ باید نام آمریکا را جایگزین کند و شریعتمداری باید نام ایران را.
رویداد24- در طی دو سال مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم و در ایام منتهی به توافق و روز اجرا، مخالفان توافق هسته ای به تمام حربه ها متوسل شده و از همه ابزارها و امکانات خود استفاده کردند تا از حصول نتیجه جلوگیری نمایند.

بازه مخالفان و تخریب کنندگان شامل افراد و گروهها و کشورهای مختلفی می شد که هرکدام با توجه به منافع خاص خود، در حال سنگ اندازی در مسیر بودند.

خارجی ها از سویی شامل سردمداران رژیم صهیونیستی و هوادارانشان در نقاط مختلف جهان از جمله در کنگره آمریکا و از سوی دیگر، برخی حاکمان عرب حوزه خلیج فارس و سران تعدادی از کشورهای همسایه ایران بودند. داخلی ها هم شامل طیف افراطی و شکست خورده در انتخابات سال 1392 بودند که سالها امور کشور را معطل مذاکرات بی هدف و بی محتوای خود کرده بودند و همچنین کاسبان تحریم بودند که به واسطه تحریم های فلج کننده به مال و منال فراوانی دست یافته و از بازگشت ایران به بازارهای جهانی واهمه داشتند.

تلاش کردند توافق ژنو حاصل نشود ولی شد. تلاش کردند تفاهم لوزان حاصل نشود ولی شد. تلاش کردند توافق وین و برجام به نتیجه نرسد ولی رسید. زمین و آسمان را به هم دوختند تا برجام در کنگره و مجلس شورای اسلامی تصویب نشود ولی شد. کوشیدند تا توافق به روز اجرا نرسد ولی رسید.شکست خوردگان مراحل قبل، از پا ننشسته اند و می خواهند در مسیر اجرا نیز سنگ اندازی کرده و از تحقق مفاد برجام جلوگیری نمایند و هدف نهایی خود را نیز لغو کامل آن برنامه ریزی کرده اند.

از نکات قابل تامل در مورد مخالفان برجام، همگامی و همراهی تام و صد در صد خارجی ها و داخلی ها در این موضوع است. بدین نحو که پیوند و اتحاد نانوشته و شاید مکتوبی میان تندروهای خارجی مخالف برجام و افراطیون داخلی مخالف برجام وجود دارد که تعجب همگان را در پی داشته است و روز به روز، ابعاد بیشتری از این هم نوایی و اتحاد فاش می گردد به گونه ای که در بسیاری اوقات، همان کلماتی که سران رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکایی در مورد برجام می گویند عینا و یا با تفاوت اندکی توسط تندروها و افراطیون داخلی بیان می شود.

یکی از افراطیون و تندروهای مخالف برجام که داعیه ریاست جمهوری در انتخابات آتی ایالات متحده را دارد دونالد ترامپ نام دارد. وی بارها با اعلام انزجار از توافق هسته ای، اولویت اول خود در دوران ریاست جمهوری را لغو برجام بیان کرده است.ترامپ در کنفرانس آیپک در واشنگتن گفت: «هدف نخست من لغو این توافق زیانبار با ایران است. مدت طولانی است که من در کسب و کار و تجارت هستم. بگذارید این را به شما بگویم که این توافق برای آمریکا، اسرائیل و خاورمیانه فاجعه بار است.» وی در ادامه با متهم کردن کاخ سفید به حمایت از شبکه جهانی تروریسم گفت: «اوباما بدترین چیزی است که تاکنون برای اسرائیل اتفاق افتاده است. ما توافق هسته ای با ایران را به طور کامل از بین خواهیم برد.»

دونالد ترامپ همچنین در مورد برجام گفته است: «ببينيد که اوباما درباره ايران چه کار کرده است، ايران به يک قدرت تبديل شده است. ما به آنها يکصد و پنجاه ميليارد دلار داديم. ما هر آنچه را که آنها خواهان آن بودند به آنها داديم. ما حتي نتوانستيم زندانيان خود را به کشور بازگردانيم».«زماني که شما به اين توافق نگاه مي کنيد تنها شاهد بي لياقتي محض هستيد. شما شاهد حماقت محض هستيد». «ايران هم اکنون عراق را گرفته است. ايران به توافقي رسيد که اصلا تصورش را نمي کرد. من مي گويم که طرف مذاکره کننده ما کاملا بي لياقت بود. ايراني ها مذاکره کنندگان بزرگي بودند. آنها به همه چيز رسيدند. ما به توافقي وحشتناک رسيديم.»

سخنان ترامپ، نمایانگر تلاش تندروهای آمریکایی و هوادار اسرائیل برای لغو برجام است.اگر یکی از اصلی ترین دشمنان ایران را رژیم صهیونیستی بدانیم پس آنچه مدنظر دشمن می باشد و هدف اوست را می توان جزء منافع ایران دانست.اسرائیل از توافق هسته ای ضرر کرده است و یکی از نشانه های آن، در مخالفت های صریح و سنگ اندازیهای فراوان در ایام مذاکرات و تصویب و اجرای برجام قابل مشاهده است. نشانه دیگر آن، استقبال جبهه مقاومت از برجام می باشد و نشانه های دیگری نیز وجود دارد. لذا دوستان اسرائیل نیز مانند این رژیم، در تکاپوی عدم اجرای برجام هستند ترامپ در مقاله ای که توسط روزنامه یو اس ای تودی منتشر شد اعلام کرد: «باور اینکه یک رئیس جمهور آمریکا در واقع نام خود را بر یک توافق با کشور تروریستی ایران بگذارد، سخت است (توافقی) که آنقدر بد است، آنقدر ضعیف تهیه شده و آنقدر افتضاح مورد مذاکره قرار گرفته است که بلاتکلیفی را افزایش و امنیت آمریکا و متحدان ما از جمله اسرائیل را کاهش می دهد.» لذا یکی از دغدغه های ترامپ، اسرائیل است و منافع آن.

اظهارنظر جالب دیگری که این بار توسط یکی از تندروهای مخالف برجام در داخل کشور منتشر شد و در راستای تخریب برجام -به هر نحو و با هر وسیله- بود  تمجید مدیر مسوول کیهان از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و افراطی آمریکا می باشد. حسین شریعتمداری گفته است: «برجام برای آمریکا یک «سند طلایی» است اما برای ایران غیر از خسارت، تحقیر و فریب هیچ دستاورد دیگری نداشته است.عاقلانه‌ترین برنامه «ترامپ دیوانه» پاره کردن برجام است.»

اگر به طرز قرار گفتن واژگان و جملات شریعتمداری و ترامپ در مورد برجام با دیده تامل بنگریم متوجه خواهیم شد که استراتژی تندروهای دو طرف پس از ناکامی در تصویب و اجرای برجام، کوبیدن بر طبل بی فایدگی برجام می باشد.بدین نحوکه مخالفان برجام در ایران و آمریکا، باید با قدرت رسانه ای خود، مدام بر خسارات برجام برای کشور خود تاکید کنند و راه پیشنهادی برای ممانعت از ادامه خسارات را لغو برجام بنامند.

با این استراتژی، اگر بنیامین نتانیاهو برای دونالد ترامپ، متن سخنرانی بنویسد و همان متن را به حسین شریعتمداری بدهد تا در کیهان منتشر شود تفاوتی در واژگان و جملات آن به وجود نخواهد آمد و فقط به جای نام کشور، ترامپ باید نام آمریکا را جایگزین کند و شریعتمداری باید نام ایران را.

اما در مورد اخیر که شریعتمداری از ترامپ، تعریف کرده است اتفاق خاصی نیفتاده است و فقط اندکی از دُم خروس نمایان شده است که آن هم با فحاشی به «سوروس و دیگران»، لاپوشانی خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
6
2
چرا شما واقعیت ها رو نمی بینید ما به همه تعهدات خود عمل کردیم ولی طرف غربی به تعهدات اصلی خود عمل نکرده مثل باز شدن سوئیفت و برگشتن تمام اموال بلوکه شده و......
و ایا این خسارت محض نیست . چراشما نمی خوایید واقعیت ها را درک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
به نظرت برادر ترامپ راست می گوید یا برادر حسین؟؟؟
منطقی
|
Germany
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
4
1
عده ای خود را به خواب زده اند...خاک تو سرتون با این تحلیل های آبکی تون...آنچه عیان است چه حاجت به بیان است...دولت تزویر و ریا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
آقای شریعتمداری
ادب رو رعایت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
1
2
مرگ بر اسرائیل و اعوان و انصارش در کل دنیا
ایلامی مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
نمیدانم چرا موضع تندروهای امریکا با اسراییل وشیوخ منطقه که مخالف برجامند با شریعتمداری یکی است
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان