تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره برجام و داستان بغض علی(ع)؛

همصدایی دلواپسان با نتانیاهو برای یک دوره ای شدن روحانی

دلواپسان حاضرند برای اینکه دولت روحانی، تک دوره ای شود هزینه تبلیغات ترامپ را هم بدهند. حاضرند برای اینکه سیاست منطقه ای روحانی به شکست بینجامد به سفارت عربستان حمله کنند. حاضرند به خاطر بغض روحانی، هم کلام با نتانیاهو شوند.
رویداد۲۴- در تاریخ نقل کرده اند که درجنگ خندق، هنگام مبارزه میان امام علی(ع) و عمرو بن عبدود که از جنگجویان نامی و شجاع عرب بود و در سکانس پایانی مبارزه، زمانی که علی علیه السلام بر سینه عمرو بن عبدود نشست تا او را بکشد «عمرو» در لحظات پایانی زندگانی خود و در لحظاتی که زخم جراحات، او را از پای در آورده بود آب دهان خود را به طرف امام اول شیعیان پرتاب کرد. در این هنگام، همگان مشاهده کردند که علی علیه السلام از جای خود برخواست و لحظاتی قدم زد و سپس بازگشت و کار عمرو بن عبدود را یکسره کرد.

هنگامی که دلیل را از مولای متقیان جویا شدند ایشان جملاتی با این مضمون فرمود: هنگامی که «عمرو» به طرف من، آب دهان پرتاب کرد با خود اندیشیدم که شاید مایه هایی از خواسته های درونی و خواهش های نفسانی و عصبانیت عارض شده، در نیت جهاد الی الله دخیل شده باشد لذا چند قدمی راه رفتم و نیتم را خالص برای خدا کردم و حب و بغض های دنیایی را کنار گذاشتم و سپس قدم در وادی جهاد گذاشتم.

کشور ما در سالهای اخیر، درگیر در مذاکراتی نفس گیر بود که نهایتا به توافق هسته ای و برجام منتهی شد. مذاکرات و نهایتا برجام، دارای مخالفین و موافقینی بوده و هست و قطعا از حقوق افراد است که نظر موافق و مخالف خود را در چارچوب نقد سازنده و به صورت منصفانه بیان کنند. اما آنچه مهم است پرهیز از  بی انصافی و تخریب است یعنی هم موافقان و هم مخالفان، باید حب و بغض های شخصی را کناری گذارند و آنچه مورد رضایت خداوند بوده و مصلحت کشور است را بیان کنند.

متاسفانه در طول سه سال اخیر، مسیری که بسیار پر رفت و آمد است مسیر تخریب دولت، تیم مذاکره کننده و دستاورد دولت در زمینه هسته ای است. مدعیانی در متن این اشاعه تخریب هستند که ادعای اسلامشان، گوش فلک را پر کرده و خود را دلواپس نامیده اند در حالیکه به واقع، عبارت دلواپس، برازنده آنان است اما دلواپس منافع شخصی و گروهی.

در قضیه برجام با وجود حمایت های مکرر رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای، دلواپسان راه خود را می روند. رهبر انقلاب، تیم مذاکره کننده را غیور، شجاع، امین و متدین می نامد اما آنان، این تیم را ترسو، مرعوب طرف مقابل و خائن می نامند.

رهبر انقلاب می فرمایند هیچکس حق ندارد آقایان مذاکره کننده را سازشکار بنامد ولی دلواپسان، علاوه بر سازشکار نامیدن، آنان را اهل زد و بند معرفی می کنند.

رهبر انقلاب می فرمایند که نقد برجام، مطلقا نقد برادران عزیزمان نیست بلکه ارزیابی عملکرد طرف مقابل است اما دلواپسان، در موضوعات مرتبط با برجام، اولین سیبل را برای هدف گیری، تیم مذاکره کننده برمی گزینند.

از این موارد حمایت از تیم مذاکره کننده در سخنان رهبر انقلاب، تعداد بسیاری وجود دارد ولی هنگامی که گوش شنوایی وجود نداشته باشد و قلب ها دچار امراض باشد رویه سابق پی گرفته می شود.

تیم مذاکره کننده ای که برای احقاق حقوق ملت زحمات فراوان کشیده و به رنج های متعدد دچار شده است را سازشکار می نامند و مقاومت طرف مقابل را می ستایند.

تیم غیور و شجاعی که در حین مذاکرات، نمونه ای مثال زدنی از یک دیپلمات ایرانی با پشتوانه اسلامی را به جهان عرضه کرده است را ترسو و وامانده معرفی می کنند و شجاعت و زیرکی طرف آمریکایی را می ستایند.

تیم مورد اعتماد نظام و امین مردم را خائن، خطاب می کنند و آبروی برادر مومن خود را دستمایه اغراض سیاسی قرار می دهند و بلافاصله به صف اول نماز جماعت می روند!!!

در نشریاتشان، از حمایت های رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده، حرفی به میان نمی آورند ولی از توهین فلان شخص غرض ورز به تیم مذاکره کننده هسته ای، به عنوان تیتر یک استفاده می کنند.

خودشان می بینند که در قضیه برجام، هم صدا با اسرائیل شده اند اما به دلیل منافع جناحی، حاضرند در تیم نتانیاهو بازی کنند تا دولت حسن روحانی شکست بخورد.

می بینند اعراب منطقه و به ویژه عربستان، به چه میزان از توافق هسته ای خشمگین و خواهان لغو آن هستند اما بازهم بر تخریب سیاست خارجی دولت و برجام، تاکید می کنند تا دوران ذلت ایران در منطقه، بازگردد.

به سخنان مسوولان دولت و تیم مذاکره کننده، اعتماد نمی کنند ولی سخنان مسوولان آمریکایی را ملاک قرار داده و مستند می دانند.حرف و عمل دشمن، برای آنان از حرف و عمل مسوولان خودی، قابل اعتناتر است. 

می دانند سید حسن نصرالله گفته است که توافق هسته ای، جنگ را از منطقه دور کرد، می دانند برجام، گشایش هایی را ایجاد کرده است، می دانند که خواست نظام، دستیابی به توافق بوده است، می دانند نظام آن را تایید کرده است، می دانند نظام، نقض پیمان نمی کند اما بازهم همنوا با نتانیاهو و ترامپ و عادل الجبیر و در زمین آمریکایی ها، خواستار لغو برجام، خواستار بستن تنگه هرمز، خواستار شروع جنگ بی پایان در منطقه و خواستار ساقط کردن دولت روحانی هستند حتی اگر باید در مسیر منافع آمریکا حرکت کنند.

دلواپسان حاضرند برای اینکه دولت روحانی، تک دوره ای شود هزینه تبلیغات ترامپ را هم بدهند. حاضرند برای اینکه سیاست منطقه ای روحانی به شکست بینجامد به سفارت عربستان حمله کنند. حاضرند به خاطر بغض روحانی، هم کلام با نتانیاهو شوند.

ادای دلسوزی برای نظام و دلواپسی برای منافع نظام را بروز می دهند اما در باطن، حاضرند نظام هم آسیب ببیند ولی روحانی شکست بخورد.

در تاریخ بوده اند عده ای که نه به خاطر حب علی(ع)، بلکه به دلیل بغض معاویه، از یاران مولای متقیان شده و برای حکومتش، جان فشانی می کردند اما تاریخ، شاهد ورق خوردن برگ نوینی از صفحات خود است و آن صفحه، حاوی داستان افرادی مدعی است که به خاطر بغض علی(ع) و به دلیل دور ماندن از مناصب حکومتی و عدم تحقق منافع حزبی، هوادار معاویه شده اند و سنگ حکومت اسلامی را به سینه می زنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
2
برادر من وضعیت اقتصادی بر خلاف قولهای رییس جمهور هیچ تکونی نخورده
اون دولت اشتباه داشت درست ولی این دولت قرار بود اشتباهات اون دولتو برطرف کنه
برطرف نکرد که هیچ بدتر هم شده
این دولت بیشتر شعار میدن تا عمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
اون دولت با پول نفت 130 دلاری به نسبت درآمدش بدترین رشد اقتصادی تاریخ بعد از انقلاب رو داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
2
دلواپسان و یا به عبارت دیگه جریان افراط مشتی قدرت طلب انحصار جو و دشمنان منافع ملی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
1
1
دلواپسان دلواپس پست و مقام خودشونن چرا نمیفهمییییییییید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
2
اخه من نمی دونم شما تیتر دیگه ای بلد نیستی که این قدر گیر دادی به این دلواپسان همصدا با نتانیاهو...
رهبر انقلاب فرمود دلواپس بودن جرم نیست و بارها نسبت به اقدامات خنده دار این دولت گیر داد چرا اونا رو منتشر نمی کنید...خاک بر شرفتان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان