تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵

واکنش یک حقوقدان به ابطال آرای منتخب اصفهان

نظر شورای نگهبان درباره ردصلاحیت ها پیش از انتخابات مصداق رای دادگاه می ماند و حال اینکه دادگاه می خواهد رای خودش را باطل کند اتفاق خوشایندی نیست.
رویداد24 - یک حقوقدان نسبت به ابطال آرای یکی از منتخبان اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و گفت : نظر شورای نگهبان درباره ردصلاحیت ها پیش از انتخابات مصداق رای دادگاه می ماند و حال اینکه دادگاه می خواهد رای خودش را باطل کند شاید اتفاق خوشایندی نیست.

محمد هاشمی، استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در گفت و گو با رویداد24 درباره ابطال آرای مینو خالقی نماینده منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است حق نظارت بر انتخابات را دارد که یکی از اولویت ها و وظایف مهم این نهاد بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پیش از برگزاری انتخابات است.

این حقوقدان ادامه داد: با توجه به اینکه شورای نگهبان قبل از برگزاری انتخابات درباره صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام نظر کرده و مردم نیز بر اساس همین احراز صلاحیت ها نمایندگان خود در خانه ملت را بر گزیده اند، چنین اتفاقی جای تامل دارد . چون نظر شورای نگهبان درباره ردصلاحیت ها پیش از انتخابات مصداق رای دادگاه می ماند و حال اینکه دادگاه می خواهد رای خودش را باطل کند ،اتفاق خوشایندی نیست.

به گفته او ، نمایندگان پیش از برگزاری انتخابات تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان یا اخذ کرده و یا نکرده اند و آنانی که بعد از تایید صلاحیت موفق به کسب حدنصاب آرا شده اند می بایست منتظر تایید اعتبارنامه خود باشند که این موضوع به خود مجلس محول شده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان