تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

قیمت نفت خام برنت به ۷۱ دلار رسید

در حالی که قیمت دلار همچنان در حال افت است و میزان ذخایر نفت آمریکا با تقلیل تولیدات اوپک و روسیه، برای دهمین هفته متوالی کاهش یافت، برنت برای اولین بار پس از ۲۰۱۴ به ۷۱ دلار رسید.

رویداد۲۴-در حالی که قیمت دلار همچنان در حال افت است و میزان ذخایر نفت آمریکا با تقلیل تولیدات اوپک و روسیه، برای دهمین هفته متوالی کاهش یافت، برنت برای اولین بار پس از ۲۰۱۴ به ۷۱ دلار رسید.

روز پنج‌شنبه درحالی که قیمت دلار همچنان در حال افت است و میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا با کاهش تولیدات اوپک و روسیه، برای دهمین هفته متوالی تقلیل یافت، قیمت نفت برنت برای اولین بار پس از ۲۰۱۴ به ۷۱ دلار برای هر بشکه رسید.

پیش‌خرید نفت برنت، بنچمارک بین‌المللی نفت خام، به بالاترین میزان خود از اوایل دسامبر ۲۰۱۴ رسید و رکورد ۷۱.۰۵ دلار به ازای هر بشکه را برای خود ثبت کرد. برنت در ادامه با افتی جزئی در ۷۰.۹۹ دلار برای هر بشکه تثبیت شد.

قیمت نفت خام آمریکا هم جهش کرد. نفت خام تگزاس غرب، دابلیوتی‌آی، با بیش از ۱ درصد افزایش، قیمت خود را به ۶۶.۳۵ دلار برای هر بشکه رساند که بالاترین سطح آن از اوایل دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است. دابلیوتی‌آی سپس چند سنت افت کرد و به قیمت ۶۶.۲۶ دلار برای هر بشکه رسید.

از اواسط سال قبل تا کنون، هر دو بنچ‌مارک نفتی بیش از ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

قیمت‌ها همچنان با پشتیبانی توافق کاهش تولید اوپک، روسیه و تولیدکنندگان متحد آنها، همراه هستند. این توافق در ژانویه سال قبل آغاز شد و قرار است تا پایان ۲۰۱۸ هم ادامه داشته باشد.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه، ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۱.۵۸ میلیون بشکه رسید.

این پایین‌ترین سطح فصلی این ذخایر از ۲۰۱۵ تا کنون بوده و از سطح میانگین ۵ ساله ۴۲۰ میلیون بشکه هم پایین‌تر است.

از سوی دیگر در بازارهای ارز، دلار به پایین‌ترین میزان ۳ ساله خود در برابر سبدی از ارزهای مهم، سقوط کرد.

تضعیف دلار اغلب باعث می‌شود تاجران سرمایه‌های خود را از بازارهای ارز بیرون کشیده و به بازارهای کالاهایی مانند دلار سرازیر کنند.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان