تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

شرکت ملی نفتکش از شرکت های بزرگ دریایی کمک خواست

مدیرعامل شرکت نفت‌کش ایران با بیان اینکه برای دسترسی مجدد به کشتی سانچی همه تلاشمان را می‌کنیم، گفت: از شرکت‌های بزرگ دریایی که در عمق‌های زیاد تجسس می‌کنند، کمک خواستیم .

رویداد۲۴-مدیرعامل شرکت نفت‌کش ایران با بیان اینکه برای دسترسی مجدد به کشتی سانچی همه تلاشمان را می‌کنیم، گفت: از شرکت‌های بزرگ دریایی که در عمق‌های زیاد تجسس می‌کنند، کمک خواستیم .سیروس کیان ارثی در دیدار با خانواده دریادل سرافراز بهرام اتحاد از جان‌باخته های حادثه کشتی نفت‌‌کش سانچی اعلام کرد: با توجه به اینکه کشتی در عمق 115 متری قرارگرفته، ربات های شناور را برای تجسس فرستادیم.

وی با بیان اینکه هنوز فناوری دریایی به آن حدی نرسیده که غواصی در این عمق انجام شود و با استفاده از ربات ها تلاش داریم نشانه‌ای از این عزیزان پیدا کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این نشانه‌ها را تقدیم خانواده‌ها کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی این کشتی از سرمایه های ما بودند و مقام شامخ شهید برایشان در نظر گرفته شد، گفت: در مرحله اطفای حریق و نجات، نه‌ تنها شرکت نفت‌کش ایران بلکه همه تلاش کردند تا به یک روزنه امیدی در این حادثه دست پیدا کنیم اما سرنوشت اجازه نداد که این اتفاق بیفتد.

جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در دیدار با این خانواده گفت: شخص وزیر از سوی رئیس جمهوری تلاش بسیار کردند تا کارکنان این کشتی شهدای خدمت تلقی شوند.

وی افزود: این عزیزان همانند سایر شهدایی که در راه وطن شهید شدند، در راه اقتصاد کشور به شهادت رسیدند و هر گامی که برداشتند جزو افتخارات ماست.

وی اعلام کرد: در کنار خانواده این عزیزان خواهیم بود تا در آرامش باشند و شرکت ملی نفت‌کش خود را موظف به رفع مشکلات این خانواده‌ها می‌داند.

16 دی ماه امسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رئیس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر، کارهای مربوط انجام گیرد اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی سانچی اعلام شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان