تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
زرآبادی با اشاره به برنامه ششم توسعه:

راه‌اندازی سامانه اعلام اموال و دارایی مقامات کشور به اثبات یا رد ادعاها کمک می‌کند

یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تبعات منفی اجتماعی و سیاسی ادعاها و سخنان مقامات سابق کشور، گفت: به دلیل فقدان مراجع اطلاع‌رسانی صاحب صلاحیت، افراد و مقامات سابق و غیرمسئول و حتی مقامات مسئول در قوای مختلف به خود اجازه می‌دهند عملکرد سایر مقامات را به هر شیوه‌ای زیر سوال ببرند.
رویداد۲۴یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تبعات منفی اجتماعی و سیاسی ادعاها و سخنان مقامات سابق کشور، گفت: به دلیل فقدان مراجع اطلاع‌رسانی صاحب صلاحیت، افراد و مقامات سابق و غیرمسئول و حتی مقامات مسئول در قوای مختلف به خود اجازه می‌دهند عملکرد سایر مقامات را به هر شیوه‌ای زیر سوال ببرند.

سیده حمیده زرآبادی اظهار داشت:‌ اگر چه دستگاه‌های ناظر، با افراد و مقامات مدعی از نظر اداری تذکر داده یا برخورد قضایی می‌کنند اما به دلیل رسانه‌ای نشدن این کار هیچ وقت نمی‌توانند آثار و تبعات سخنان و ادعاهای منتشر شده در جامعه را از بین ببرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس، راه‌اندازی سامانه یا مراجع آماری و اطلاعاتی مدون غیر وابسته به افراد و جریان‌های سیاسی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح از عملکرد افراد را در کنترل تبعات اجتماعی ادعاها موثر دانست.

زرآبادی با یادآوری مصوبه مجلس در  برنامه ششم توسعه برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای، گفت: براساس مواد ۴۹ و ۱۴۲ برنامه ششم توسعه تا پایان سال اول این برنامه که امسال باشد، باید سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا اموال و دارایی‌هایی مقامات سیاسی و اقتصادی شامل روسای قوا، معاونان آنان، نمایندگان مجلس، وزرا و سایر رده‌های مدیریتی برای اطلاع عموم در آن ثبت شود تا مردم برای اثبات یا رد ادعاها به این سامانه رجوع کنند.

زرآبادی ادامه داد: مجلس به سهم خود قوانین لازم برای راه‌اندازی این سامانه را تهیه کرده است حالا نوبت سایر قوا و مسئولان است تا روی مبانی، اصول، جزییات و چگونگی شیوه کار متمرکز شوند تا از دست درازی‌ها در امان باشد و افکار عمومی به درستی فضای تخریب، دروغ، تهمت و ناراستی را تشخیص دهند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان