تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
سومین گردهمایی ایران و اروپا کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد

فاز جدید همکاری بخش خصوصی ایران و اروپا

کمتر از یک ماه دیگر شهر زوریخ سوئیس میزبان مدیران عالی‌رتبه تجاری - اقتصادی از ایران و کشورهای اروپایی خواهد بود.
رویداد24- کمتر از یک ماه دیگر شهر زوریخ سوئیس میزبان مدیران عالی‌رتبه تجاری - اقتصادی از ایران و کشورهای اروپایی خواهد بود.

سومین گردهمایی ایران و اروپا در روزهای 14 و 15 اردیبهشت 95 با تمرکز بر قدرت بخشیدن به فعالان بخش خصوصی ایرانی برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی و همکاری دوجانبه با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود؛ رویدادی مهم برای بخش خصوصی ایران که نگاه بسیاری از فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور به آن دوخته شده است. 

در سومین گردهمایی ایران و اروپا بیش از 50 نفر از مدیران عالی‌رتبه اقتصادی از ایران و اروپا درباره توسعه سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی با تمرکز بر تجربه مشارکت اقتصادی در ایران سخنرانی خواهند کرد. در این گردهمایی دو روزه سخنران افتتاحیه جرون وندرویر، مدیرعامل شرکت فیلیپس الکترونیکس و گروه آی.ان.جی، درباره آینده تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران صحبت خواهد کرد. اولف هامبک مدیر شرکت اسکانیا در ایران و اریک بلفراج رئیس شورای صنایع سوئد از دیگر سخنرانان این همایش هستند که به ترتیب درباره استراتژی سرمایه‌گذاری در ایران در زمینه حمل‌ونقل و نقش ایران در معادلات اقتصادی دنیا سخنرانی خواهند داشت. همچنین، سفیران کشورهای سوئد، هلند، سوئیس و بلژیک در ایران به سخنرانی درباره دیپلماسی اقتصادی در ایران خواهند پرداخت. 

این گردهمایی فرصتی بی‌سابقه از حیث سطح و اعتبار شرکت‌کنندگان ایرانی و اروپایی است که زمینه‌ تعاملات بیشتر اقتصادی را فراهم سازند. جولیو هاز سفیر سوئیس در ایران درباره برگزاری سومین دوره گردهمایی ایران و اروپا در زوریخ و همکاری اقتصادی ایران و سوئیس گفت: «ایران و سوئیس از مزیت‌های همکاری مشترک با یکدیگر آگاهند و شرکت‌های اروپایی به ویژه سوئیسی می‌توانند در پاسخگویی به نیاز و تقاضای بخش خصوصی ایران، تعاملات خوبی برقرار کنند.»
 
با توجه به سابقه بخش خصوصی ایران در سرمایه‌گذاری‌ در بازارهای خارجی، فعالان بخش خصوصی می‌توانند نقش مهمی را در حضور ایران در بازارهای جهانی ایفا کنند. گردهمایی ایران و اروپا بر مبنای مدلی بسیار قوی طراحی شده و موجب می‌شود صاحبان صنایع و بخش خصوصی بتوانند با حضور در آن به ایجاد روابط قدرتمند اقتصادی با دیگر کشورها کمک کنند. این گردهمایی تنها همایش اقتصادی در سطح بین‌المللی است که کنفرانسی را قبل از امضای توافق هسته‌ای با موفقیت برگزار کرد و از حمایت و حضور مدیران برجسته اقتصادی دنیا بهره برده است.

اولین و دومین گردهمایی ایران - اروپا به‌ترتیب در سال‌های 2014 و 2015 در لندن و ژنو با موضوع فرصت‌های تجاری در ایران و تنظیم استراتژی‌های کسب‌وکار در ایران، برگزار شد که طی این دو دوره بیش از هزار نفر از فعالان و بزرگان تجارت بین‌المللی از 27 کشور دنیا گرد هم آمدند و به تبادل اطلاعات و تجربیات پیرامون فرصت‌های تجاری در ایران پرداختند. پیشگامان اقتصادی صنایع حمل‌ونقل، خودروسازی، انرژی و نفت و گاز، صنایع هوایی و بانکداری از کشورهای مختلف اروپا در دوره‌های پیشین گردهمایی ایران و اروپا حاضر بودند و با فعالان اقتصادی ایرانی درباره بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به مذاکره نشستند. 

اکنون با گذشت چند ماه از اجرایی شدن برجام و آغاز فصل جدید مناسبات اقتصادی ایران با دنیا، در سومین گردهمایی ایران و اروپا، کشورهای اروپایی این فرصت را پیدا خواهند کرد تا درباره فعالیت‌های دوجانبه با شرکت‌های ایرانی بیش از پیش آگاهی یابند و زمینه تعاملات مشترک اقتصادی فراهم شود. از دیگر سخنرانان این گردهمایی می‌توان به مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره ایمیدرو، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، پرویز عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه، علی‌اشرف افخمی رئیس بانک صنعت و معدن و محسن توکل مدیرعامل اریکسون در ایران اشاره کرد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان