تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

درخواست سناتور جمهوری‌خواه از ترامپ در خصوص سوریه

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی، خواستار اتخاذ موضع جدی‌تر رئیس‌جمهور آمریکا در این باره شد.

رویداد۲۴-سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی، خواستار اتخاذ موضع جدی‌تر رئیس‌جمهور آمریکا در این باره شد.جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا روز یکشنبه از وقوع حملات شیمیایی در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد که دولت سوریه مسئول این حملات است.

او با اشاره به تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه گفت: این اتفاقات (حمله شیمیایی) در حالی در سوریه رخ می‌دهد که آمریکا هیچ اقدامی در این باره انجام نمی‌دهد.

مک‌کین در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی علیه دولت دمشق اعلام کرد: هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا به دنیا اعلام کرد که کشور ما پیش از موعد مقرر نیروهای نظامی خود را از خاک سوریه خارج خواهد کرد. پیام رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه به گوش دولت سوریه و حامیان آن نیز رسیده است و همین موضع منفعل آمریکا سبب جسارت بیشتر آنها برای انجام حملات شیمیایی شده است.

مک‌کین در ادامه بیانیه خود از ترامپ خواست تا موضع جدی‌تری را در قبال بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دولت او در پیش بگیرد.

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه با اشاره به حمله متجاوزانه سال گذشته آمریکا به سوریه نوشت: رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در مقابل وقوع حملات در سوریه «قاطعانه» واکنش نشان داد. انتظار می‌رود که در وضع کنونی نیز به همین صورت عمل کند و نشان دهد که دولت سوریه برای اقدامات خود تاوان پس خواهد داد.

هفته گذشته ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد: هدف اصلی آمریکا، یعنی نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه، در حال تحقق است و به همین علت مایل هستیم تا نیروهای نظامی خود را از خاک این کشور خارج کنیم.

ترامپ در این کنفرانس خبری افزود: من می‌خواهم نیروهای آمریکایی از سوریه خارج شوند و به وطن خود برگردند.

او گفته بود که درباره مسئله سوریه با مشاوران و متحدان خود مشورت خواهد کرد و در آینده نزدیک در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیش از این روسیه در مورد عواقب جدی انجام حملات به سوریه از سوی نیروهای آمریکایی به بهانه وقوع حملات شیمیایی هشدار داد. 

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان