تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

خشونت‌های گشت ارشاد سازماندهی شده فیلمبرداری می‌شود!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است برخوردهای زننده پلیس گشت ارشاد در هر شرایطی محکوم است و زمانی که این عکس‌ها و فیلم‌ها به دست دیگران می‌رسد باعث رنجش خاطر بیننده می‌شود و صد درصد تاثیر منفی خود را در جامعه به جای خواهد گذاشت.
111111111111111111111111111111

رویداد۲۴ ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس دهم به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که من دارم خیلی از فیلمبرداری‌هایی که حکایت از خشونت پلیس گشت ارشاد دارد سازماندهی شده است.

خشونت‌های گشت ارشاد سازماندهی شده فیلمبرداری می‌شود!

سروش در خصوص رفتار دو ماه گذشته پلیس گشت ارشاد که بارها و بارها به خشونت کشیده شد، گفت: هر موضوعی باید از مجرای قانونی خودش پیگیری شود. البته بنده به شخصه اطلاعات دقیقی ندارم که برخوردهای اخیر گشت ارشاد با دختران جامعه چقدر قانونی و چقدر انحراف از قانون داشته است. تاکید بر قانون دارم و معتقدم بوسیله همین قانون باید اقتدار پلیس حفظ شود. اگر قرار باشد هر فردی هر کاری خواست انجام دهد و پلیس هم اقتدار لازم را برای برخورد نداشته باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

حرمت پلیس حفظ شود

او ادامه داد: در این رابطه اگر برخوردی خارج از قانون انجام شود حتماً محکوم است ولی باید توجه داشت که اگر اقتدار و حرمت پلیس حفظ نشود، امنیت همه و مخصوصاً همان افرادی که با تذکر و برخورد روبرو می‌شوند به خطر می‌افتد.

عضو فراکسیون امید افزود: بر اساس اطلاعاتی که من دارم خیلی از فیلمبرداری‌هایی که خشونت پلیس را در این رابطه نشان می‌دهد سازماندهی شده است و عده‌ای به دنبال این هستند که با توزیع وسیع این کلیپ‌های از قبل برنامه‌ریزی شده چهره‌ای منفی را از ایران به جامعه و جهان معرفی کنند که مطمئناً این خواست دشمنان ما است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بهترین اتفاق برای سلامت جامعه، دوری از استرس است. بدون شک اگر امنیت در کشور برقرار باشد استرس به حداقل می‌رسد پس کاملاً واضح و روشن است که یکی از مهمترین عوامل داشتن جامعه سالم، تامین امنیت به خصوص امنیت روانی مردم است. پلیس ما بدون عیب و ایراد نیست که جا دارد ایرادات کار اصلاح شود اما همه باید التزام به قانون داشته باشیم و کمک کنیم تا اقتدار و حرمت پلیس حفظ شود.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه این نوع برخوردها چقدر می‌تواند بر روح و روان جامعه تاثیر منفی بگذارد، گفت: به هر حال برخوردهای زننده در هر شرایطی محکوم است و مردم هم در اکثر اتفاقات با گوشی همراه در حال عکسبرداری و فیلمبرداری هستند و این رویدادها توسط آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. زمانی که این عکس‌ها و فیلم‌ها به دست دیگران می‌رسد باعث رنجش خاطر بیننده می‌شود و باید گفت که صد درصد این نوع برخوردها بر اعصاب و روان مردم تاثیر منفی می‌گذارد.

برایم ثابت نشده چقدر این رفتارها واقعی است

او در پایان در خصوص اینکه آیا فراکسیون امید برای این موضوع وزیر کشور را به سوال خواهد کشید یا خیر، خاطرنشان کرد: فراکسیون امید بنا دارد وزیر کشور را برای توضیح راجع به این موضوع به فراکسیون دعوت کند اما برای من به شخصه ثابت نشده که چه تعداد از این کلیپ‌ها ساختگی و چه تعداد واقعی است و فکر می‌کنم در ابتدا باید این موضوع شفاف شود و سپس موردهای واقعی که با اشکال در رفتار پلیس همراه بوده را پیگیری کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان