تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
کوهکن در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

لاریجانی گزینه اصولگرایان برای ریاست مجلس دهم است

مجموعه جلساتی که بوده است و بر اساس صحبت‌های که صورت گرفته است، من سلایق مختلفی را در مجلس از اصولگرا، مستقلین گرفته تا حتی برخی افراد در لیست امید که بنابر شنیده های خودم این استنباط را دارم که اصولگرایان ، اکثریت مستقلین و حتی برخی از اعضای لیست امید از لاریجانی حمایت می‌کنند.
رویداد۲۴-عضو شورای مرکزی همگرایی اصولگرایان آرایش سیاسی مجلس دهم و ریاست آن را چنین پیش بینی کرد که «مجلس مجموعه از افراد با سلایق مختلف هستند که آرایش دقیق سیاسی آن بعد از مرحله دوم و طی رایزنی بین گروه‌های سیاسی و نمایندگان مشخص خواهد شد. همچنین مجموعه جلساتی که بوده است و بر اساس صحبت‌های که صورت گرفته است، من سلایق مختلفی را در مجلس  از اصولگرا، مستقلین گرفته تا حتی برخی افراد در لیست امید که بنابر شنیده های خودم این استنباط را دارم که اصولگرایان ، اکثریت مستقلین و حتی برخی از اعضای لیست امید از لاریجانی حمایت می‌کنند.»

حسین کوهکن در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان در محله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اول آنکه معمولا لیست برای جاهایی است که داوطلب از یک نفر بیشتر است. دوم آنکه از سال‌های قبلا شاید از مجالس دوره سوم و چهارم مرسوم نبوده که تهران بنشیند و لیستی را برای سراسر کشور چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم تهیه کند. سوم آنکه اصولگرایان در مرحله اول هیچ داوطلبی را به هیچ حوزه انتخابیه از مرکز تحمیل نکردند بلکه‌‌ همان نظراتی که جمع از برآیند نظرجمعی داشتند را تایید کرده است. بنابراین هر تعداد از‌‌ همان تاییدیه قبلی شهرستانی و محلس و استانی که به مرحله دوم رفته‌اند بر اساس‌‌ همان بحث‌های مرحله اول حمایت می‌شوند.

این عضو شورای مرکزی همگرایی اصولگرایی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها ممکن است فرد مورد حمایت اصولگرایان در انتخابات رای نیاورده است و در مرحله دوم نیامده ولی در مرحله دوم یک فرد مستقل یا یک فرد اصولگرا حاضر است. طبعا در چنین شرایطی نیروهای ستادی اصولگرا در حوزه انتخابیه از آن فرد مستقل یا اصولگرا حمایت می‌کنند.

به گفته این نماینده ادوار مجلس، کار لیستی که برخی آقایان دنبال می‌کنند تقریبا یک ترفند تبلیغاتی از نظر ما تلقی می‌شود و ما خیلی بر این موضوع که حتما لیستی منتشر شود ضرورتی نمی‌بینیم. چراکه از نظر ما تهران باید اجازه دهد که حوزه خودشان تصمیم بگیرند و به نظر جمعی و خرد جمعی حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها احترام بگذارد. این درست نیست که ما از تهران بخواهیم کسی را در یک شهرستان حمایت کنیم و به نوعی این فرد بر نیروهای ستادی تحمیل شود.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که برنامه اصولگرایان در حوزه‌های انتخابیه‌ای که چند نامزد اصولگرا دارد چگونه خواهد بود، توضیح داد که «در چنین حوزه‌های باید اجازه بدهیم که خود حوزه و خود شهرستان و مردم تصمیم بگیرند. قرار نیست که تهران تصمیم گیری در همه مسائل کند. متاسفانه یک ذهنیتی شکل گرفته است که معمولا به شکلی با شهرستان‌ها برخورد می‌شود که اسباب رنجش آنان را فراهم می‌کند.»

کوهکن افزود: فراموش نکنیم که حوزه‌های انتخابیه چه استان‌ها چه شهرستان‌ها و چه شهرهای دورافتاده صاحب فکر هستند، مسائل را بررسی می‌کنند، تعقل می‌کنند و هر جریان سیاسی باید با استناد بر تصمیمات جمعی حاصل از خردجمعی شهرستان و حوزه‌های انتخابیه احترام بگذارد. چنین برخوردهایی که برخی آقایان با شهرستان‌ها دارند خیلی زیبنده نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا شهرستان‌ها لیستی برای مرحله دوم به تهران اعلام نکرده‌اند که ساز و کار جریان اصولگرایی در دهم اردیبهشت ماه مشخص باشد، اعلام کرد: ارتباطاتی بین حوزه‌های انتخابیه و تهران وجود دارد ولی تهران به درخواست حوزه‌های انتخابیه و مطابق با نظرات آنان عمل می‌کند. چنین نیست که تهران با یک نفر از دو نفر راه یافته به مرحله دوم، در بحث‌های درون مجلسی مثل هیات رییسه و فراکسیون لابی کند و یک کمکی هم بکند و فردا توقع تعهداتی داشته باشد. ما تسلیم انتخاب مردم در حوزه انتخابیه هستیم و همه هنرمان باید این باشد که با منتخبین بتوانیم دوستانه کار کنیم.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا ارائه لیست برای مرحله دوم ساز و کار انتخاباتی را منظم‌تر نمی‌کند، تصریح کرد: لیست دادن یک ترفند سیاسی است و من اگر بخواهم بیشتر این مساله را باز کنم شاید برخی آن را تخریب جناح مقابل بدانند. لذا نمی‌خواهم وارد این بحث شوم. شما شاید در تهران هستید و نمی‌دانید ولی هیچ شهرستانی نیست که وارد آن شوی و از مردم سوال کنی و ندانند که نامزدهای انتخاباتی منتسب به کدام جریان‌های سیاسی هستند و چه برنامه برای مجلس دارند.

این عضو شورای مرکزی همگرایی اصولگرایی با بیان اینکه بگذاریم مردم در انتخابات تصمیم گیری کنند، اظهار کرد: ما که در مرکز نشستیم نباید خودمان را شهروند درجه یک بدانیم و در امور حوزه‌های انتخابیه دخالت کنیم و نظرات خودمان را تحمیل کنیم.

کوهکن در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان قصد ارائه لیست در انتخابات ندارند، توضیح داد که «اصولگرایان اگر بر فرض دقیقه ۹۰ لیست بدهند، معنا و مفهوم آن چنین نیست که تهران نشسته و برای حوزه‌ها تصمیم گیری کرده است بلکه نظرات فعالان سیاسی خود را برای انتخابات منتشر کرده است.»

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آینده مجلس و ترکیب هیات رییسه آن گفت: مجلس مجموعه از افراد با سلایق مختلف هستند که آرایش دقیق سیاسی آن بعد از مرحله دوم و طی رایزنی بین گروه‌های سیاسی و نمایندگان مشخص خواهد شد.

این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در انتخابات ریاست مجلس به رغم اختلافات بین آقای لاریجانی و آنان در انتخابات هفتم اسفند از او حمایت خواهند کرد، گفت: مجموعه جلساتی که بوده است و بر اساس صحبت‌های که صورت گرفته است، من سلایق مختلفی را در مجلس  از اصولگرا، مستقلین گرفته تا حتی برخی افراد در لیست امید که بنابر شنیده های خودم این استنباط را دارم که اصولگرایان ، اکثریت مستقلین و حتی برخی از اعضای لیست امید از لاریجانی حمایت می‌کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان