تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیاز و گوشت رکورددار گرانی؛

چه کالاهایی در ماه رمضان گران‌تر می‌شوند؟

در ماه رمضان مردم بیشتر به دنبال خرید کالاهای اساسی هستند، به همین جهت افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی ممکن است قیمت برخی از آن‌ها را دستخوش تغییراتی کند.
چه کالاهایی در ماه مبارک رمضان گران تر می شوند؟

رویداد۲۴ بر اساس داده‌های بانک مرکزی در رمضان سال ۱۳۹۶ (هفته منتهی به ششم خردادماه این سال) در بین کالاهای اساسی قیمت سیب زمینی، پیاز، برنج داخلی درجه یک و گوشت گوسفند با استخوان در روزهای اولیه ماه رمضان در مقایسه با روزهای پایانی افزایش داشته است.

در این گزارش از بین کالاهای اساسی ۱۰ قلم پنیر پاستوریزه (بسته ۴۵۰ گرمی)، تخم مرغ (هرشانه حدود دو کیلو)، برنج، سیب زمینی، پیاز، گوشت گوسفند با استخوان، شکر، چای خارجی (بسته ۵۰۰ گرمی) و روغن نباتی مایع (هر لیتر) مورد بررسی قرار گرفته است.

در رمضان سال ۱۳۹۶ هر کیلو برنج داخلی درجه یک، سیب‌زمینی، پیاز و گوشت گوسفندی به ترتیب با تورم ۰/۴ درصد، ۱/۳ درصد، ۶/۳ درصد و ۳/۴ درصد  مواجه شده است.

بیشترین افزایش قیمت متعلق به پیاز بوده، به طوری که قیمت هر کیلو پیاز در ابتدای رمضان ۱۳۹۶ در مقایسه با پایان آن، از ۲۷۰۰ تومان به ۲۹۰۰ تومان رسیده است.

در بین ۱۰ قلم مورد بررسی پنیر پاستوریزه، تخم مرغ، گوشت مرغ و شکر با کاهش قیمت مواجه بوده و بیشترین کاهش قیمت متعلق به تخم مرغ بوده است. قیمت هر شانه تخم مرغ از ۱۰۶۰ تومان در اوایل رمضان سال ۱۳۹۶ به ۹۶۰۰ تومان در اواخر رمضان ۱۳۹۶ رسیده است.

قیمت چای و روغن نباتی بدون تغییر بوده است.

بررسی آمار قیمت اقلام مذکور نشان می‌دهد، قیمت تخم مرغ، برنج داخلی درجه یک و سیب زمینی در هفته اول (هفته منتهی به پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۶) رمضان سال ۱۳۹۶ گران شده اما در هفته آخر (هفته منتهی به دوم تیر ماه سال ۱۳۹۶) ارزان شده‌اند.

قیمت پیاز در رمضان سال ۱۳۹۶ در هفته ابتدایی و پایانی این ماه افزایش داشته اما شدت روند افزایش قیمت آن در هفته آخر بیشتر بوده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان