تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

بیمه شدن مرزنشینان می تواند یکی از نتایج آیین نامه جدید دولت باشد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه هیچ اشاره ای به بیمه کولبری در تمام بخشنامه ها و آیین نامه های گذشته نشده است، تاکید کرد: با توجه به تاکید آیین نامه جدید دولت مبنی بر فعال شدن مناطق ویژه اقتصادی و ایجاد کارگروهی با هدف ایجاد اشغال، بیمه شدن افراد می تواند یکی از نتایج آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی باشد.
رویداد۲۴-مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه هیچ اشاره ای به بیمه کولبری در تمام بخشنامه ها و آیین نامه های گذشته نشده است، تاکید کرد: با توجه به تاکید آیین نامه جدید دولت مبنی بر فعال شدن مناطق ویژه اقتصادی و ایجاد کارگروهی با هدف ایجاد اشغال، بیمه شدن افراد می تواند یکی از نتایج آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی باشد.

شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور مسئولیتی در قبال بیمه کردن افراد ندارد، ‌گفت: پیش از این بیمه ای برای کولبران وجود نداشته و در آیین نامه های گذشته دولت نیز اشاره ای به این موضوع نشده بود. لذا این مورد در آیین نامه جدید نیز لحاظ و حذف نشده است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درخصوص نقش اجرای آیین نامه جدید در اشتغال و بیمه کولبران گفت: ‌در آیین نامه جدید تاکید شده است که مناطق ویژه (که شامل شهرستان های بانه، مریوان در استان کردستان؛ قصرشیرین و اسلام آباد غرب در کرمانشاه؛ میرجاوه در سیستان و بلوچستان است) به موازات اجرای این آیین نامه فعال گردند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات این مناطق ویژه در راستای اجرای آیین نامه ساماندهی فعالیت های مرزنشینان منجر به اشتغال پایدار خواهد شد که یکی از ثمرات اشتغال پایدار بیمه شدن افراد خواهد بود.

حیدری همچنین گفت: بر اساس این آیین نامه کارگروهی که با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور سازمان ها و دستگاهها تشکیل می شود، ‌به موازات اجرای آیین نامه، در جهت اشتغال پایدار مرزنشینان عمل خواهد کرد که این نیز زمینه بیمه شدن مرزنشینان را فراهم می کند.

وی افزود: مناطق هدف این آیین نامه شعاع خاص و محدودی از مناطق مرزی کشور است که جمعیت این مناطق کمتر از 500 هزار نفر می باشد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور یادآوری کرد: مرزنشینان می توانند از محل درآمدهایی که در نتیجه اجرای آیین نامه ساماندهی فعالیتهای مرزنشینان فراهم خواهد شد، نیز خود را بیمه کنند.

حیدری با اشاره به اینکه همواره معیشت مرزنشینان مورد تاکید نظام و دولت بوده، ‌گفت: بحث اقتصاد مقاومتی استراتژی است که همواره از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی مورد تاکید بوده و به عنوان راهبرد اصلی کشور مدنظر دولت است،‌ همچنین سال 97 نیز از سوی معظم له به نام سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده است. به همین دلیل در آیین نامه جدید ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی، با رعایت جوانب امر امتیاز خوبی برای مرزنشینان مناطق مورد هدف در نظر گرفته شده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان