تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

ناکامی رنو ساندرو لوگان در تست‌های تصادف لاتین انکاپ

همان‌گونه که اغلب در بازارهای نوظهور و در حال توسعه رخ می‌دهد، برخی از پرفروش‌ترین خودروها محافظت کمتری از سرنشینان به عمل می‌آورند.
ناکامی رنو ساندرو لوگان در تست‌های تصادف لاتین انکاپ

رویداد۲۴ از جمله این خودروها می‌توان به رنو ساندرو/لوگان اشاره کرد که نتوانسته در تست‌های تصادف لاتین انکاپ خوب عمل کند و تنها یک ستاره ناامید کننده برای حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال و سه ستاره نیز برای حفاظت از سرنشینان خردسال به دست آورده است.

نسخه حاضر در تست‌ها از نوع 5 درب هاچبک بوده و همچنان به عنوان اولین نسل این خودرو در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. همین نتایج را می‌توان به نسخه سدان نیز تعمیم داد. لاتین انکاپ می‌گوید عملکرد این خودرو در تصادف جانبی ضعیف بوده و دلیل آن نیز ساختار ضعیف و فقدان دستگاه‌های جذب انرژی می‌باشد.

این خودرو در بخش تجهیزات ایمنی نیز ناکام بوده است زیرا از کمربندهای ایمنی با سه نقطه اتصال در تمامی صندلی‌ها برخوردار نبوده است. همچنین هیچ نقطه اتصال ایزوفیکسی در هیچ‌کدام از نسخه‌ها وجود نداشته و این خودرو فاقد ESC نیز می‌باشد.

مدیرعامل لاتین انکاپ می‌گوید: پرفروش‌ترین خودروها هنوز هم نتایج ناراحت کننده‌ای به دست می‌آورند و این برای خریداران غیرقابل‌قبول است. ما می‌خواهیم این خودروها در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود یابند تا مسئولیت کامل سازنده را نشان داده و جان افراد بیشتری حفظ شود.

درحالی‌که این دو خودروی رنو که در اروپا با برند داچیا فروخته می‌شوند عملکرد ضعیفی داشته‌اند اما لاتین انکاپ به دیگر خودروی تست شده در بخش ایمنی بزرگ‌سالان 5 ستاره و در بخش ایمنی خردسالان نیز 3 ستاره اعطا کرده است.

منظور ما میتسوبیشی اکلیپس کراس است که در تست‌های برخورد جلو و جانبی عملکرد خوبی داشته و از تجهیزات ایمنی استاندارد همچون 7 کیسه هوا، سیستم‌های حفظ کودک و دیگر تجهیزات ضروری استفاده می‌کند.

همان‌گونه که می‌دانید نسل قبلی رنو ساندرو با تمامی حواشی در کشورمان نیز عرضه شده و البته این روزها از افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای لذت می‌برد.
برچسب ها: رنو ، ساندرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان