تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

درباره نوردرمانی چه می‌دانید؟

یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: نوردرمانی شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا طول موج خاصی از نور است.

رویداد۲۴-یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: نوردرمانی شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا طول موج خاصی از نور است.

عاطفه کمالی با اشاره به اینکه نوردرمانی شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا طول موج خاصی از نور است، گفت: در گذشته نوردرمانی به دو شکل بوده است که یکی از این موارد UVA و دیگری UVB است که برای خیلی از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته در ایران استفاده از طیف نوری UVA رایج بود که عوارض داشت که امروزه گرایش به سمت استفاده از UVB است که طیف نوری 313 نانومتر را به صورت اختصاصی در جهت از بین بردن لکه و پیس دارد.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که در زنجان از نوردرمانی استفاده می‌شود که نوردرمانی در مواردی که لکه و پیس پلک وجود داشته باشد و یا لکه‌های پوستی نسبت به درمان‌های موضعی مقاوم یاشند، از نوردرمانی استفاده می‌شود.

کمالی تصریح کرد: بیشتر نوردرمانی در زمانی که افراد دچار پسوریازیس یا صدف و ویتلایکو که به نام پیسی شناخته شود و لنفوم پوستی دارد هم قابل استفاده است. همچنین این نوع درمان برای خارش‌ها و اگزمای مزمن استفاده می‌شود.

این متخصص افزود: عوارض این نوع درمان مشابه قرار گرفتن در معرض نور است و مشابه زمانی که فرد در معرض نور قرار بگیرد می‌تواند باعث تیرگی پوست شود که بعد از قطع شدن نوردرمانی این مشکل حل می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نوری ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان