تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

محبوبیت بالای مینی ون‌های کوچک سوزوکی در ژاپن

این همه‌چیز سوزوکی است! یک خودروی کی، یا ون یا تراک یا آنچه که قبلاً به عنوان Carry خوانده می‌شد. این خودرو اندکی بزرگ‌تر از یک اسمارت بوده اما فضای داخلی زیادی دارد؛ و سوزوکی تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را در بازار ژاپن به فروش می‌رساند.
محبوبیت بالای مینی ون‌های کوچک سوزوکی در ژاپن
رویداد۲۴ در واقع تنها در این کشور که بازار اصلی مینی ون سوزوکی است، بیش از 3 میلیون دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. این میزان فروش شامل همه نوع مدل با هر نوع فرم بدنه‌ای است که برای اولین بار از سال 1964 معرفی شده‌اند.


البته همین حالا فروش سه میلیون دستگاهی باعث نمی‌شود که مینی ون سوزوکی در میان پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار بگیرد. تویوتا بیش از 40 میلیون دستگاه از کرولا را تقریباً از همان زمان تاکنون به فروش رسانده است. ولی باید گفت کرولا طیف مشتریان و جذابیت وسیع‌تری داشته و این آمار در سراسر جهان به دست آمده است.


محبوبیت بالای مینی ون‌های کوچک سوزوکی در ژاپن


اما برای مثال در نظر داشته باشید که پورشه تنها یک میلیون دستگاه 911 به فروش رسانده است. مرکوری هرگز این میزان فروش را برای گرند مارکیس (محبوب‌ترین خودروی این برند) در کل تاریخش تجربه نکرده است. ولوو هم با سری 200، لندروور با دیفندر، لینکلن با خودروی تاون و اسمارت با فورتو به این رکورد نزدیک نشده‌اند؛ و همه‌ی این خودروها جزو محبوب‌ترین محصولات برندهای یاد شده بوده‌اند.


موضوع مهم‌تر و احساس‌برانگیزتر چگونگی افزایش میزان تولید سوزوکی در خلال این سال‌هاست. رسیدن به رکورد تولید یک میلیون دستگاه از این مینی ون 27 سال (از سال 1964 تا 1991) طول کشیده اما تنها 15 سال بعد رکورد تولید دو میلیون دستگاه ثبت شده و حالا نیز در مدت‌زمانی بسیار کوتاه‌تر رکورد سه میلیونی گزارش شده است. با این سرعت تولید سوزوکی هم‌اکنون پرفروش‌ترین خودروساز بازار ژاپن مخصوصاً در کلاس خودروهای تجاری سبک است. شاید سوزوکی در آینده بازار خودروهای آمریکای شمالی را ترک کند اما هنوز هم بازیگری بزرگ در ژاپن به شمار می‌رود.

محبوبیت بالای مینی ون‌های کوچک سوزوکی در ژاپن
نظرات شما
پیشخوان