تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۷
سیده‌حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وزیر اقتصاد باید مدیریت بلد باشد/ خرید چند هزار سکه توسط یک نفر، سوءمدیریت تیم اقتصادی دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: سوءاستفاده‌های زیادی در کشور در حال اتفاق است و در مقابل این معضل، واکنش باصلابتی صورت نگرفته و بی‌مدیریتی اقتصادی بیداد می‌کند.
111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: پس از شرایط بحرانی ارز که در ماه‌های پایانی سال 96 آغاز شد و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده و به تبع آن قیمت سکه و بسیاری از کالاهای اساسی سر به فلک کشیده، انگشت اتهام حاصل از این نابسامانی‌ها به سمت تیم اقتصادی دولت نشانه رفته است. تیمی که به گواه بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران نسبت به دولت یازدهم تضعیف شد. حال نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند این بار و هم‌صداتر از همیشه وارد میدان شوند و خبرها حکایت از آن دارد که تاکنون 65 نماینده پای برگه استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی را امضا کرده‌اند.

نماینده باید تا انتها و محکم بر سر مواضع خود بایستد

سیده‌حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در گفت‌وگو با رویداد۲۴در خصوص اینکه احساس می‌شود دولت برای مقابله با استیضاح وزرا مثل سابق از لابی‌های خود بهره نمی‌برد و روی به استفاده از اهرم‌های فشاری که در دست دارد مثل برکناری مدیران منتسب نمایندگان در استان‌ها یا شکایت برخی از دولتمردان از نمایندگان آورده، گفت: من شخصاً با این موضوع مواجه نشدم ولی فکر می‌کنم اگر چنین رفتاری هم از سوی دولتمردان اتفاق افتاده باشد نباید روی نظارت که یکی از مهمترین وظایف نمایندگان است تاثیر منفی بگذارد. دلیلی ندارد نماینده‌ای که در جایی مشکلی را دیده حالا به خاطر آنکه امکان دارد فلان مدیر همسو با وی در شهرستان عوض یا به خاطر آنکه احتمال دارد در موضوعی دیگر از وی شکایت شود از بیان آن مشکل صرف‌نظر کند، بلکه فردی که رای مردم را به عنوان پشتوانه خود دارد باید تا انتها و محکم بر سر مواضع خود بایستد.

وی ادامه داد: نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود به نوعی نماینده همه مردم ایران است زیرا باید در حوزه‌های مختلف کشور نظر داشته باشد و نظر او می‌تواند بر زندگی افراد جامعه تاثیر بگذارد؛ پس نماینده باید همیشه و در همه وقت حافظ منافع مردم باشد.

مگر قحطی یا تحریم جدیدی رخ داده که اقتصاد به این روز افتاده است؟

زرآبادی در پاسخ به اینکه چه عاملی باعث شد که پای برگه استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کند، گفت: به نظر من آقای دکتر طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در دولت یازدهم روندی به مراتب بهتر از این وضعیت کنونی را دنبال می‌کرد و اگر فردی مثل ایشان همچنان در راس کار بود در مقابل بحران‌های اقتصادی، منطقی‌تر واکنش نشان می‌داد. امروز کشور با تحریم یا فشار خاصی روبرو نشده اما می‌بینیم که مرتباً بازار در بخش‌های مختلف با تلاطم‌های زیادی مواجه شده است. اینکه شاید صادرات نفت ایران در آینده کاهش پیدا کند و یا تعامل برخی کشورها با ما کمرنگ شود فقط در حد حرف و احتمالات است و هنوز چنین موضوعاتی بر کشور تحمیل نشده اما متاسفانه در این وضعیت شاهد تورم و نابسامانی بازار هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان کرد: تصور می‌کنم سوءاستفاده‌های زیادی در کشور در حال اتفاق است و در مقابل این معضل، واکنش باصلابتی صورت نگرفته و بی‌مدیریتی اقتصادی بیداد می‌کند. بحث افرادی که استیضاح کرباسیان را امضا کردند بحث اقتصاد کلان است و برای آن‌ها سوال پیش آمده که چرا تا این اندازه بازار و فضای اقتصادی کشور آشفته شده و چرا هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم؟ امروز فردی باید در راس وزارت اقتصاد حضور داشته باشد که مدیریت بلد باشد. اگر مدیریت با مشکل روبرو نیست چرا باید وضعیت بازار و شرایط معیشتی مردم اینقدر با بحران مواجه شود، آیا قحطی رخ داده یا تحریم‌های جدیدی دنیا علیه ما وضع کرده؟ جواب بسیار ساده است، مدیریت اقتصادی ضعیف است و برنامه‌ای برای توقف وضع موجود و بهبود شرایط از طرف وزارت اقتصاد به چشم نمی‌خورد. اگر خبر می‌رسد که فردی چند ده هزار سکه خریده به بی‌مدیریتی وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت برمی‌گردد زیرا آن‌ها خود بستری را برای نابسامانی فراهم کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان