تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
سعید جلیلی در جمع اعضای بسیج دانشجویی

کسی که به دولت کمک نکند، خباثت کرده است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر سه شنبه در همایش «خسته نیستیم» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در سالن حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: امروز دوست و دشمن اذعان دارد که ایران درگیر یک جنگ اقتصادی است پس باید بدانیم اقتضائات این جنگ چیست

رویداد۲۴ - در قسمتی از این مراسم، سعید جلیلی گفت: دشمن هر روز به دنبال حیله و مکر جدید است اما متاسفانه برخی هیچ اقدام خاصی انجام نمی دهند، سال گذشته همین ایام بود که همزمان با تصویب تحریم کاتسا علیه ایران اعلام کردم باید درباره عواقب احتمالی این تحریم تدبیر و چاره اندیشی شود اما عده ای در کمال تعجب گفتند این تحریم چیز خاصی ندارد!  
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر کسی بتواند برای حل مشکلات کشور و مردم به دولت فعلی کمک کند و این کار را نکند قطعا خباثت به خرج داده اما باید توجه داشت که بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام، کمک کردن به معنای تایید اقدامات اشتباه و جو زدگی نیست، بلکه باید اشتباهات را صادقانه تذکر داد تا اصلاح شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این فرمایش امیرمومنان است که «لاتجتمع عزیمه و ولیمه» عزم جدی با خوشگذرانی قابل جمع نیست و اگر بسیاری از تصمیم های خوب به مرحله اجرا نمی رسد به خاطر همین مساله است.
 
جلیلی گفت: جنبش دانشجویی باید به جای جو زدگی جو شکن باشد، هنر جناب عمار در آن بود که در برابر جوسازی ها می ایستاد و جوشکن بود، هنر مالک اشتر این بود که تلاش می کرد کار به مرحله حکمیت نرسد و نهایت تلاش خود را برای آگاه سازی افکار عمومی به کار می بست.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ژئوپلیتیک خاص ایران، گفت: هیچ کس منکر استفاده از دیپلماسی و تعامل با دنیا نیست اما اشتباه بزرگ این است که دنیا را در چند قدرت خاص خلاصه کنیم. کشوری که 15 همسایه دارد درصورت تعامل سازنده و موثر با آنها می تواند اثر بسیاری از تحریم ها را به حداقل ممکن برساند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان