تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های واردات گوشی با ارز دولتی توسط تامین اجتماعی/ درخواست عجیب روابط عمومی

اگر فعالیت واردات شرکت بازرگانی تامین اجتماعی با ارز دولتی مشکلی نداشته، درخواست مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی برای عدم رسانه‌ای شدن سخنان آذری جهرمی چه لزومی داشته است؟
مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی: رسانه ملی در جهت صداقت گام بردارد

رویداد۲۴ نشست محمد جواد آذری جهرمی و علی ربیعی با حضور خبرنگاران برگزار شد. در بخشی از نشست آذری جهرمی درباره واردات تلفن همراه با ارز دولتی توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شستا (شرکت بازرگانی تامین اجتماعی) توضیح داد و گفت به ربیعی گفته این واردات شبهه دارد و بهتر است انجام نشود.

آذری جهرمی همچنین گفت وزیر کار نیز با نظر او موافق بوده است. در میان سخنان آذری جهرمی، امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به خبرنگاران اعلام کرد این بخش از سخنان پخش نشود. طبیعی بود چنین درخواستی از رسانه‌ها آن هم با عنوان شفافیت پذیرفتنی نبود. درخواست تقی‌پور در رسانه‌ها به صورت گسترده منتشر شد.

آنگونه که در اسناد منتشر شده توسط وزارت ارتباطات آمده، این شرکت که زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است،  366 هزار و 381 یورو برای واردات تلفن همراه ارز دریافت کرده است. با این حال حسن رادمرد مدیر عامل پیشین شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی واردکننده آیفون، واردات این محصول را درست خوانده و گفته با اخذ مجوزهای رسمی، روی به سمت واردات این محصول آورده‌ایم تا با سود آن ارزش افزوده‌ای برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به وجود آوریم.

گفتنی است که حسن رادمرد مدیر عامل پیشین شرکت بازرگانی تامین اجتماعی، پیش از این به عنوان مدیر امور اصناف وزارت صنعت معدن و تجارت مشغول بوده است.

حال این سوال پیش می‌آید اگر فعالیت واردات با ارز دولتی مشکلی نداشته، درخواست مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی برای عدم رسانه‌ای شدن سخنان آذری جهرمی چه لزومی داشته است که او در متنی بنویسد: «جمله من تقاضای مستقیم و صادقانه از خبرنگاران حاضر بود که جذابیت خبر شرکت بازرگانی، مسائل کلان دیگری را که به زندگی روزانه مردم و میلیون‌ها بیمه شده مربوط است تحت الشعاع قرار ندهد.»

نکته دیگر آنکه در سایت شرکت بازرگانی تامین اجتماعی، توضیحی درباره فعالیت آن در زمینه واردات تلفن همراه وجود ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان