تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

راهنمای سفر به سری لانکا

سری لانکا کشوری جزیره ای و سرسبز در جنوب آسیا و اقیانوس هند است. این کشور دارای سواحل زیبا و مناظر کوهستانی سرسبزی است که به آب و هوای آن تنوع می‌بخشد.
رویداد۲۴ سری لانکا کشوری جزیره ای و سرسبز در جنوب آسیا و اقیانوس هند است. این کشور دارای سواحل زیبا و مناظر کوهستانی سرسبزی است که به آب و هوای آن تنوع می‌بخشد، همچنین فرهنگ غنی سه هزارساله و معابد متعدد وزیبا هرساله گردشگران فراوانی را به سوی خود می کشاند. کمتر کشوری در دنیا به اندازه سریلانکا دارای جاذبه ها و آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

کشور سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده و با وجود کوچک بودن تنوع زیستی متراکمی در آسیا را از آن خود کرده و زیستگاه گونه های جانوری مثل فیل آسیایی، بوفالو، پلنگ و بسیاری گونه های خاص و یا در حال انقراض است.

تاریخچه سریلانکا

کشور سریلانکا بیش از 3000 سال قدمت دارد و همواره مستعمره دولت های هلند، پرتغال و انگلیس بوده است. این جزیره در زمان سلطه انگلستان به صورت متحد درآمد و پس از سالها استعمار انگلیس در سال 1948 توانست استقلال خود را به دست آورد. از آن به بعد باز در گیر رقابت های قومی (تامیل ها و سینهالی ها) بود که باعث اغتشاشات زیادی در کشور شد.

معابد بودایی با قدمت چندین هزارساله، معروفترین آثار تاریخی این کشور را تشکیل می دهند و در شهرهایی که در گذشته پایتخت امپراتوری ها و پادشاهان بوده دیده می شوند. قلعه ها و استحکامات پادشاهان گذشته نیز در برخی مناطق کشور به جای مانده اند، همچنین ساختمان ها و کلیساهای متعددی که باقیمانده دوره طولانی استعمار بوده در این کشور به جای مانده که آنهم از جاذبه های کشور است.

ویژگی های طبیعی و جغرافیایی

کشور سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده، بخش های مرکزی آن کوهستانی و مرتفع است ولی بقیه بخش ها ارتفاع کمی دارند و در شمال مسطح و در بعضی مناطق جنگلی است.

با قرارگرفتن در جنوب آسیا، بیشتر نقاط این جزیره دارای آب و هوای گرمسیری است و با بادهای موسمی همراه است، اما بخش های کوهستانی مرکز باعث ایجاد تنوع در آب و هوای جزیر می شود و گاهی دمای هوا در این بخش ها به پنج درجه زیر صفر هم می رسد. ماه های دسامبر تا مارس، فصل خشک و خشک و کم باران در سریلانکا است و بهترین زمان سفر به این کشور می باشد.

پایتخت سیاسی سریلانکا، سری جایاواردنپوراکوته است و پایتخت تجاری و نیز بزرگترین شهرش، کلمبو است

واحد پول آن، روپیه سریلانکا است (LKR) و زبان رسمی کشور، سینهالی و تامیل است.

سریلانکا طبق ساعت تابستان 1 ساعت از تهران جلوتر است.

مراکز توریستی سریلانکا

سیگیریا

منطقه باستانی سیگیریا، باروی صخره ای در شمال Metale است و در استان مرکزی سریلانکا قرار دارد. از ویژکی های منحصربه فرد این منطقه تاریخی، ستون صخره ای عظیم به ارتفاع 200 متر است که مشرف به تعدادی بنای باستانی قرارگرفته. در بین سالهای 477 تا 495 ، این منطقه به عنوان پایتخت پادشاه کاسیاپا برگزیده شد و کاخی برفراز این صخره ساخت.

معبد دندان مقدس

معبد دندان مقدس یا Sri Dalada Maligawa ، معبدی بودایی در شهر Kandy است که متعلق به امپراتوری Kandy بوده و در یک مجموعه کاخ پادشاهی قرار دارد و محل نگهداری دندان بودا است. اهالی این منطقه معتقدند هر کس این دت=ندان را در اختیار داشته باشد حکومت از آن اوست. Kandy، آخرین پایتخت پادشاهان سریلانکا بوده و امروزه این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.برای مساهده سایر تور لحظه آخری مانند تور باکو به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

معبد طلایی دامبولا

معبد طلایی دالامبو، غار معبدی در نواحی مرکزی سریلانکا است و بزرگترین مجموعه ی غاری معبدی در سریلانکا است. صخره 160 متر ارتفاع دارد و در نواحی اطراف آن بیش از 80 غار ثبت شده که پنج غار آن معروف تر هستند. این غارها حاوی نقاشی های دیواری و تندیس های متعدد هستند که همگی مربوط به گاتاما بودا و زندگی اوست، این نقاشی ها مساحتی حدود 2100 کیلومترمربع را می پوشانند. در مجموع در این معبد 153 تندیس بودا، سه تندیس از پادشاهان سریلانکا و چهار تندیس از الهه ها و خدایان وجود دارد. معبد طلایی دالامو در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

پروشگاه فیل پیناوالا

این محل در دهکده پیناوالا در 13 کیلومتری شهر Kegalle ، قرار دارد و برای محافظت از فیل هایی که بدون غذا و دور از پدر و مادرشان در جنگل های سریلانکا رها شده بودند تاسیس شده. در سال 2011 ، 88 فیل از3 نسل در این مجموعه زندگی می کردند. این پرورشگاه توسط دپارتمان حفاظت از حیات وحش سریلانکا در سال 1975 ساخته شده. در حال حاضر این پرورشگاه یکی از جاذبه های گردشگری محبوب سری لانکا به شمار می آید و گردشگران می توانند تمام مراحل نگهداری و مراقبت از فیل ها را از نزدیک مشاهده کنند.برای مشاهده جزئیات توردبی لحظه آخری و ارزان به سایت مراجعه کنید.

قله ی آدم

قله Sri Pada ، یا قله آدم، به معنای کوه پروانه است. سری پادا به معنای جای پای مقدس است، این کوه در نواحی مرکزی سری لانکا قرار دارد و به شکل مخروطی 2243 متری است. در نزدیکی قله کوه تخته سنگ مسطحی وجود دارد که به اعتقاد بودایی ها، جای پای بوداست، سری پادا هم به معنای جای پای مقدس است. هندو ها بر این عقیده اند که این مکان، قدمگاه شیواست و مسیحیان و مسلمانان منطقه، آن را جای پای حضرت آدم یا سنت توماس می دانند. شهرت این کوه به علت اهمیت مذهبی آن برای ادیان مختلف است، بخصوص بوداییان چندین ساعت برای دسترسی به قله طی می کنندو بسیاری برای طلوع آفتاب، خودشان را به قله می رسانند.بیشتر بخوانید: تور تایلند لحظه آخری و سایر تورها

پارک ملی Udawalawe

این مجموعه در مساحتی حدود 30 هزار هکتار به منظور حفاظت از حیوانات وحشی ساخته شده است. این پارک در مرز میان استان های Sabaragamuwa و Uva، در 165 کیلومتری کلمبو قرار دارد و از مهمترین زیستگاه های پرندگان آبی و فیل های سری لانکایی است.

برچسب ها: تور ، آسیا ، سریلانکا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان