تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

بخش‌های رقابتی جشنواره سینما حقیقت تغییر کرد

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با تغییراتی در بخش رقابتی منتشر می‌شود.
بخش‌های رقابتی جشنواره سینما حقیقت تغییر کرد


رویداد۲۴  شهنام صفاجو درباره جزئیات فراخوان این دوره از جشنواره، گفت: تهیه‌کنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ جشنواره، تا سی ‌و یکم شهریور ماه 97 فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی وب ‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت و نسخه‌ای از فیلم را حداکثر تا 10 مهرماه جهت بازبینی به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارائه کنند.
مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، افزود: امسال بخش‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تغییراتی کرده است؛ از جمله انتخاب و داوری فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» در سه گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، مستندهای نیمه‌بلند (از 40 دقیقه تا 70 دقیقه) و مستندهای بلند (بالای 70 دقیقه) که همین الگو در بخش «مسابقه بین‌الملل» هم لحاظ خواهد شد.
وی افزود: در بخش ویژه «جایزه شهید آوینی» هم بدون قید زمان فیلم، به 3 اثر برگزیده تندیس طلایی، نقره‎ای و برنزی شهید آوینی اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقه فیلم‎های مستند معدن و صنایع معدنی ایران از دیگر بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره است که آثار مستند حوزه‎ی معدن و صنایع معدنی ایران، نظیر طرح‎های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی، محیط زیست، معدن و چالش‌های اجتماعی، ایمنی، انرژی در معادن و صنایع معدنی، انسان و معادن و سایر موضوعات مرتبط را شامل می‌شود.
صفاجو در این باره افزود: در این بخش که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار می‌شود، به 3 اثر برگزیده بدون قید زمان فیلم و سال تولید جوایزی اهدا می‌شود؛ ضمن این که هزینه‌ی تولید فیلم بعدی برگزیده‌ی اول این بخش با موضوع معدن و صنایع معدنی، توسط این سازمان تأمین خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال یک جایزه ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم تدارک دیده شده که طی آن تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 150 میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره با این موضوع اهدا می‌شود.
صفاجو ادامه داد: مثل همه‌ این سال‌ها، تمرکز مسئولین سینماحقیقت بر اجرای یک جشنواره حرفه‌ای بین‌المللی، استاندارد‌سازی بخش‌های مختلف جشنواره، برپایی کارگاه‌های تخصصی با حضور مدرسان برجسته، تاکید بر اهمیت اقتصاد سینمای مستند با برگزاری بازار فیلم و پخش مطلوب آثار منتخب ایرانی و خارجی، با هدف تکریم مستندسازان و علاقمندان فرهیخته‌ی سینمای مستند است.
مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تاکید کرد که در این دوره از جشنواره، همه‌ی فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی می‌بایست دارای زیرنویس انگلیسی باشند؛ در غیر اینصورت از بخش مسابقه کنار گذاشته می‌شوند.
‌دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 در شهر تهران برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، مستند ، فیلم
نظرات شما
پیشخوان