تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

کتک‌کاری خلبان و کمک‌خلبان عراقی برای غذا هنگام پرواز!

دعوا و کتک‌کاری خلبان و کمک‌خلبان یک هواپیمای عراقی بر سر یک وعده غذا، مسافران را تا آستانه یک فاجعه به پیش برد.
کتک‌کاری خلبان و کمک‌خلبان عراقی برای غذا در میان آسمان
رویداد۲۴ یک هواپیمای متعلق به شرکت هوایی عراق که از فرودگاه مشهد بلند شده بود در حالی در بغداد به زمین نشست که یکصد و پنجاه مسافر آن ممکن بود به دلیل دعوا و کتک‌کاری میان خلبان و کمک‌اش هرگز به سلامت از هواپیما خارج نشوند.

نکته جالب در این میان این است که دعوا در حین پرواز و بر سر یک وعده غدا صورت گرفت.

به نوشته یورونیوز، شرکت هواپیمایی عراق چهارشنبه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای بدون توضیح در باره زمان وقوع این ماجرا اعلام کرد: «وزیر حمل و نقل دستور آغاز تحقیق در باره ماجرای دعوای دو خلبان یاد شده هنگام پرواز را صادر کرده است.»

در این بیانیه به دلیل و بهانه مشاجره میان خلبان و کمک‌اش هنگام پرواز با هواپیمایی که 157 مسافر و خدمه را حمل می کرد، اشاره ای نشده است.

این درحالیست که کمک خلبان پرواز بغداد - مشهد در نامه‌ای به مافوق خود ماجرا را اینگونه توضیح داده است: «هنگام پرواز در لحظه‌ای مشاجره صورت گرفت که خلبان به یکی از مهماندارها اجازه نداد برای من غذا بیاورد. بهانه خلبان این بود که من پیشتر از او برای درخواست غذا اجازه نگرفته بودم.»

کمک خلبان در این نامه می افزاید: «خلبان پس از خوردن غذا، با عباراتی نامناسب من را مورد خطاب قرار داد و سپس ضمن توهین کتکم زد. این مسئله سبب شد تا یک از اعضای تیم امنیتی وارد کابین شود.»

خلبان و کمک‌اش با این وجود موفق می‌شوند هواپیما را سالم در فرودگاه بغداد به زمین بنشانند اما به محض فرود در فرودگاه، خلبان بار دیگر کمک‌اش را مورد توهین و ضرب و شتم قرار می‌دهد. کمک خلبان درباره این وضیعت می‌گوید که چاره‌ای جز دفاع از خود نداشته است.

شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده که خلبان و کمک خلبان این پرواز در حال حاضر از کار معلق شده‌اند و باید در انتظار مجازات‌های سنگینی همچون ممنوعیت پرواز تا ابد باشند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خلبان ، کتک کاری
نظرات شما
پیشخوان