تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
امام جمعه اصفهان مطرح کرد

کجای سکه خریدن فساد است؟

امام جمعه اصفهان گفت: نمی گویم روش درستی است که اینگونه سکه به فروش برود و اشتباهی در نحوه توزیع و فروش وجود داشته باشد، اما کسی خریده و کسی فروخته؛ من کجای این را مفسد بدانم؟ بعضی می‌گویند چرا اعدام نشده است. مگر می‌شود همه را کشت؟ با چه گناهی باید او را کشت؟
رویداد۲۴ آیت الله طباطبایی نژاد امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان به اهمیت بررسی اعمال اشاره و اظهار کرد: گاهی مسائل را بی دلیل بزرگ می کنیم. برخی انتقاد می‌کنند که چرا قوه قضاییه به مساله خرید سکه توسط یک نفر ورود پیدا نمی کند؟

وی ادامه داد: این را یواشکی بگویم؛ فردی را که سکه خریده است را بگیریم که چه بشود؟ دولت اعلام می کند که برای تامین هزینه هایش سکه ها را می‌فروشد. این بالاخره یک راه کسب است. آن فرد پول سکه را داده است. پول داده که سکه خریده. پول دادن گناه است یا خرید و فروش حرام؟ آیا گفته بودند که فقط دو سکه بخرید و بعضی صد سکه خریده‌اند؟

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: سکه از کشور خارج نشده و داخل کشور است اما چرا گاهی علت رها می‌شود و معلول را دنبال می‌کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دلار به بعضی فروخته شده تا جنس وارد کنند که وارد نکرده اند؛ آری این گناه است و باید متخلفان مجازات شوند اما به خریدار طلا این موضوع اشاره نشده که باید تعداد محدود خریداری کنی و باید در راه بخصوصی آن را خرج کنی. نباید عده‌ای این موضوع را بزرگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از طریق شبکه‌های خارجی علاقه دارند تا مردم واهمه پیدا کنند. ما باید مواظب باشیم. الحمدلله سکه و دلار داریم و وضع مان بد نیست. از اول انقلاب دشمنان اسلام خواسته‌اند تا واهمه در دل مردم بیندازند که تاکنون موفق نبوده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: پاسخ‌های آقای رییس جمهور و سردار سلیمانی به ترامپ پاسخ‌های خوب و مناسبی بود. دشمن باید بداند که در کشورمان دوقطبی وجود ندارد و همه ما در برابر دشمنان یکی هستیم. باید به دشمن بفهمانیم که چپ و راست نداریم. فکرهای مختلف وجود دارد اما همه پشت هم بوده‌ایم و خواهیم بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه از تحریم ها نباید ترسید، خاطرنشان کرد: با تمام فعالیت هایی که دشمنان تلاش می کنند تا کشور را نا امن کنند، خدا را شکر یکی از امن ترین کشورهای دنیا هستیم. در کشورمان انسجام وجود دارد. ما یک خانواده هستیم که گله داریم اما در برابر دشمنان با هم و پشت هم هستیم و در برابر دشمنان می‌ایستیم. مردم ما چنان پشت هم ایستاده‌اند که هیچ کس حریف این مردم نخواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آغاز نمازهای جمعه در کشور گفت: اولین نماز جمعه در پنجم مرداد 58 به دستور امام امت (ره) اقامه شد و اولین امام جمعه آیت الله طالقانی بود که روحش قربن رحمت الهی باد. امام فرمودند اگر جمهوری اسلامی هیچ کار دیگری نمی کرد، همین تاسیس نماز جمعه کافی بود و کار بزرگ و ارزشمندی بوده است.

وی افزود: اکنون بیش از هزار نماز جمعه در کشور برگزار می شود که باعث وحدت و انسجام مردمان شده است. کما اینکه اثرات آن را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که پشتیبانی مادی و معنوی در نماز جمعه ها انجام می گرفتو ائمه جمعه رزمندگان را شارژ روحی می کردند. کسانی که شبهه ای در ذهنشان است می توانند آن را با نوشته یا تلفنی با دفاتر ائمه جمعه در میان بگذرانند و جواب آن را بگیرند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
مشکل مملکت ما این است که آنها که سواد اقتصادی ندارند اظهار نظر کارشناسی می کنند
حاج آقا در اقتصاد یک مقوله ای است به نام اخلال در نظام تقاضا
حالا هر کس که از لحاظ مالی توانایی آن را داشت که از فردا روی یک کالا تقاضای کاذب بوجود بیاورد یعنی در مردم نسبت به آن کالا وحشت کمبود بوجود بیاورد مخل اقتصادی یا محتکر شناخته میشود یعنی اجازه نداده که این عرضه به نسبت متعادل در بین متقاضیان توزیع شود
فرقی نمیکند اگر فردا یک نفر تمام آرد یا روغن در بازار را خریداری کند به طوری که وحشت کمبود در جامعه ایجاد شود و در قیمت آن تاثیر گزار شود این فرد مخل است حالا شما بگویید پول داشته خریده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
حج آقا آخه شما رو به اقتصاد چه
ایرانی اصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
دراسلام چقدر سود حلال است؟ چرا خمس و زکات و از کی میگیرند؟ برای چی؟ آیا در اسلام ۱۵۰درصد سود یک معامله بخر و بفروش حلال است ۰۰ و از مالیات دادن هم فرار کن ۰۰
ایا بخر و در خانه ات انبار کن احتکار جرم هست یا نه؟
تو چقدر برنج میخوری که مثلا ۱ ۰تن بخر بگذار خانه بعد بگو کجا اینکار ایراد داره دوست داشتم بخرم مفهوم احتکار و فرار از مالیات چیه۰۰۰
نظرات شما
پیشخوان