تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

بازداشت ۱۸ نفر در ارتباط با تخلفات خودرو و ارز

معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و همچنین ۵۱ میلیون یورو به غیر از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز توسط عوامل شخصی و حقیقی توزیع شده است.
بازداشت ۱۸ نفر در ارتباط با تخلفات خودرو و ارز

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار گفت: امروز پاسخ نامه به بانک مرکزی به دست من رسید که اعلام شد ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و همچنین ۵۱ میلیون یورو به غیر از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز توسط عوامل شخصی و حقیقی توزیع شده است.

وی ادامه داد: آیا این فرد ارز را بیش از قیمت بازار توزیع می‌کرده که خودش می‌گوید بله، اما ابهام در نامه ارسالی به قوه قضائیه پاسخ داده نشده است. 

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه در ارتباط با فردی که مرتبط با بانک مرکزی بوده و بانک مرکزی ادعا می‌‌‌کند با ما همکاری داشته در حال حاضر درحال پیگیری هستیم، اظهار داشت: در ابتدای دستگیری بعد از پنج روز به گفته بانک مرکزی و به اصرار آنها با وثیقه آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. با توجه با ابهاماتی که وجود داشت این فرد مجددا دستگیر شده با اطلاعات جدیدی که به دست آمده هم‌اکنون این فرد بازداشت است. 

اژه‌ای افزود: در مرحله نهایی رسیدگی باید ببینیم که آیا اتهامی متوجه مسئولان عالی بانک مرکزی است که به تحقیقات آتی بستگی دارد. 

وی با بیان اینکه دستگیری‌‌‌‌ها هم در ارتباط با خودرو و هم ارز است، تصریح کرد: یک دسته در تهران دستگیر شده‌‌‌‌‌‌اند؛ ۱۳ دستگیری تا قبل داشتیم و پنج نفر اخیرا دستگیر شده‌‌‌‌اند که بازداشت هستند. کسانی که با قرار آزاد هستند و بازداشت نشده‌اند، بیشتر هستند.

معاون اول قوه قضاییه  با بیان اینکه پرونده‌‌‌هایی که در شهرستان‌‌‌ها و استان‌ها مطرح است درخواست شده اهاله شود و یکجا در تهران رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: اینها خیلی با هم ارتباط دارند و منشا کار هم در تهران صورت گرفته است. 

اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ابراز داشت: افرادی آمده‌‌‌اند ارز گرفته‌‌‌‌اند و سود ارز را کس دیگری برده است اما با کارت ملی یک فرد بی‌‌‌بضاعت. گفته‌‌‌‌‌ایم با این افراد به شدت برخورد شود. افرادی که شرکت تاسیس کرده‌‌‌اند؛ مدیرعامل این شرکت کم‌‌‌سواد و بدون شرایط بوده و کارها را عنصر دیگری انجام داه است، فردی که ثبت شرکت انجام شده و کار صورت گرفته باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: مدیرعامل گذاشته‌‌‌اند، برای وی دسته چک گرفته‌‌‌اند و کارهای اصلی را اشخاص دیگری انجام داده‌اند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان