تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
بازتاب افشاگری رویداد۲۴ در رسانه‌ها؛

مطالبه مردم از شریعتمداری؛ پشت پرده مافیای واردات غیر قانونی خودرو را معرفی کنید

همانطور که روحانی در ضرب‌الاجل خود به محمد شریعتمداری دستور داده بود ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات و توزیع خودروهای خارجی را صریحا به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند، اکنون افکار عمومی و همچنین رسانه‌ها درخواست انتشار عمومی نامه شریعتمداری به به رییس جمهور درباره واردات غیر قانونی خودرو را دارند.
مطالبه مردم از شریعتمداری؛ پشت پرده مافیای واردات غیر قانونی خودرو را معرفی کنید

رویداد۲۴ روز گذشته خبر نامه دست‌نوشته نعمت‌زاده در ماجرای واردات غیرقانونی خودروها که برای نخستین بار در رویداد۲۴ منتشر شد، بازتاب زیادی داشت. چهره‌ها و فعالان سیاسی درباره این نامه بسیار نوشتند و تیتر اغلب رسانه‌ها شد. درخواست مشترک اکثر چهره‌ها آن بود که نامه دست نوشته نعمت زاده رسانه‌ای شود تا از این طریق بتوان با رانت‌های گسترده برخورد جدی‌تری داشت. از سوی دیگر تمایل جامعه بر انتشار گزارش 20 صفحه‌ای شریعتمداری به روحانی مطرح شده بود. جواد منتظری یک فعال توئیتری درخواست کرده بود متن نامه به رییس جمهور به صورت عمومی منتشر شود. او خطاب به وزیر صنعت نوشته بود: «ای کاش شما هم مثل آقای جهرمی شفافیت را بیشتر می‌کردید و نامه و گزارش‌های خود را برای مردم منتشر می‌کردید. برای مبارزه با فساد تعارف را کنار بگذارید هرکس که می‌خواهد باشد، گزارش تخلفات را منتشر کنید تا مردم مطالبه‌گری کنند.»

حمیدرضا طهماسبی‌پور روزنامه نگار اقتصادی در توییتی نوشته بود گزارش فساد دوره قبل به رییس جمهور رسید، منتظر واکنش رانتخواران باشید. او همچنین این سوال را مطرح کرده بود که نقش نعمت‌زاده در مسائل ورود خودرو چه بوده و چرا تا حالا حکم تازه گرفته است؟


کاربر دیگری به نام آقا سیدمحمد نیز گفت: گزارش وزارت صنعت و معدن درباره واردات خودرو به رئیس جمهور داده شد و شنیده‌ها حاکی است که پای نعمت‌زاده در دادن مجوزها در میان است.

امین پزشکیان فعال رسانه اما اعتقاد دارد وزیر باید شجاع باشد و موضوع نامه به رییس جمهور را به صورت رسمی منتشر کند. او نوشته است «وزیر باید شجاع باشد. این بهانه است که کی بود کی بود قبلی بود! شانه از مسئولیت‌هایمان خارج نکنیم.»

مهدی محبی کاربر دیگر این سوال را مطرح کرده بود که چرا زیرمجموعه وزارت صنعت همچنان با فرمان نفر قبلی پیش می‌رود و چرا وزیر صنعت در ارائه این اطلاعات انقدر تاخیر داشته است. او همچنین تاکید کرده که قرار بر انتشار لیست بوده است نه ارسال محرمانه آن به رییس جمهور.

جواد منتظری در توئیتی با اشاره به گزارش رویداد۲۴ اشاره کرده و نوشته کاش شریعتمداری هم همچون جهرمی شفافیت را بیشتر می‌کرد و گزارش را به صورت عمومی منتشر می‌کرد.



اما روزنامه ایران که ارگان رسمی رسانه‌ای دولت به حساب می‌آید، در تائید گزارش رویداد24 در تیتر یک خود به موضوع نامه دست نوشته نعمت‌زاده اشاره داشت و با تیتر «گزارش یک تخلف روی میز روحانی» از قول مجتبی خسروتاج، به ماجرای دستور دست‌نوشته نعمت زاده اینگونه پرداخته بود: اواخر سال گذشته متوجه شدیم خارج از سیستم ثبت سفارش خودرو، واردات صورت گرفته است. این موضوع را به حراست سازمان اعلام کردیم. بعد از آن این تخلف به محمد شریعتمداری وزیر صنعت گزارش شد و حراست مرکزی نیز برای بررسی آن وارد عمل شد.

روزنامه ایران البته به موضوع جدیدتری نیز ورود کرده و درباره شرکت متصدی ثبت سفارش اینگونه توضیح داده است: شرکت راهبر از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در این سال‌ها مدیریت سایت ثبت سفارش خودرو را برعهده داشته است. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در اکثر فعالیت‌های صنعتی کشور حضور پررنگی دارد. یکی از زیر مجموعه‌های این هلدینگ، شرکت راهبر است که خدمات انفورماتیک ارائه می‌کند. در سایت این مجموعه اهم طرح‌هایی که صورت می‌گیرد آمده است که اکثر آنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ختم می‌شود. اما جالب اینجاست در بخش اهم طرح‌ها حرفی از سایت ثبت سفارش خودرو نیامده است. شرکتی که دو دهه یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور دستش بوده است چرا در فهرست طرح‌های خود به آن اشاره نکرده است؟

انتشار نامه 20 صفحه ای به رئیس جمهور کمک به شناسایی متخلفان یا سرپوش گذاشتن به مسئله؟/ مردم منتظر شناسایی متخلفان واقعی قاچاق خودرو هستند/ بازتاب گسترده پرده برداری یک سایت از دست های پشت پرده قاچاقچیان خودرو


روزنامه هفت صبح نیز تیتر نخست صفحه یک خود را به تحلیل خبر رویداد۲۴ اختصاص داد و اینگونه نوشت: شریعتمداری در نامه‌ای 20 صفحه‌ای به رییس جمهور جزئیات و مقصران واردات غیرقانونی خودرو را شرح داد که در آن نام‌‎های بزرگی متهم به دست داشتن در این ماجرا هستند از جمله وزیر سابق.

سایت جماران نیز با تیتر «افشاگری‌های تازه از پرونده واردات غیرقانونی خودرو» خبر را منتشر کرده بود و طرح این دو سوال را در بازنشر خبر خود برجسته کرده بود که نخست ماجرای دست نوشته وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به معاونش چه بوده است و دوم آنکه آیا قفل سامانه ثبت سفارش خودرو توسط دوستان مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت باز شده است؟

همانطور که روحانی در ضرب‌الاجل خود به محمد شریعتمداری دستور داده بود ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات و توزیع خودروهای خارجی را صریحا به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند، اکنون افکار عمومی و همچنین رسانه‌ها درخواست انتشار عمومی نامه شریعتمداری به به رییس جمهور درباره واردات غیر قانونی خودرو را دارند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
آقای شریعتمداری پنج ماه طول کشید تا تخلف را و متخلف را شناسایی کنید در حالیکه موضوع کشف نبود چگونه اعلام کردن بود حالا هم تا پیان دوره دولت روحانی تکلیف متخلفین از این دست به آن دست خواهد شد و خواهند گفت هنوز قراری برای این پرونده صادر نشده است ولی در دادسرا درحال بررسی است.ضمنا چون آبروی افراد در کار است و هنوز حکمی صادر نشده نمی توان اسم کسی را برد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
اقای شریعتمداری اگر این کشور واین انقلاب اسلامی را دوست دارید واگر پایبند به خون شهدا و ایثار ایثارگران دارید ودوست دار مردم فقیر جامع هستید با کسانی که به این اقتصاد ایران اسلامی ضربه میزنند و بازار را به این روز دراوردند به مردم شریف و بزرگ ایران معرفی کنید برای مردم ایران عزیز خواهید بود اما برعکس عمل کنید به این کشور خیانت بزرگی مرتکب شدید و کاری که امریکاه در این 40سال نتوانست بکند تعدادی از مدیران و مسولین دولتی دارند میکند و مردم دارند زجر میکشند الان امتهان مدیران ارشد نظام میباشد
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
رو کردن دست شرکا بی معرفتیه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان