تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی کمیسیون آموزش:

معلمان بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند/ کسری نیرو را جبران می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: استفاده از معلمان بازنشسته دولت را متضرر نمی‌کند و معلمان بازنشسته مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.
رویداد۲۴سیدحمایت میرزاده با بیان اینکه معلمان بازنشسته مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، گفت: ۶۵ هزار نفر در سال جاری در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند که بی‌شک برای جبران بخشی از کسری نیرو می‌توان از بخشی از آنان برای ادامه همکاری دعوت کرد.
 
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: از معلمانی که ۳۰ سال خدمتشان به اتمام رسیده است می‌توان در مدارس استفاده و معضل کمبود معلم را رفع کرد؛ درواقع نیازی به بازنشسته شدن تمامی معلمان در پایان سال نیست و آموزش‌وپرورش می‌تواند به دلیل کمبود نیرو از تعدادی از آن‌ها استفاده کند.
 
وی ادامه داد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مورد افرادی است که به‌صورت تمام‌وقت و ۸ ساعت در روز کار می‌کنند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از معلمان بازنشسته دولت را متضرر نمی‌کند زیرا به‌صورت حق‌التدریسی جذب می‌شوند و بر اساس قانون نیز حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان یک‌سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آن‌ها حداکثر معادل یک‌سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
سلام. هر دم از این باغ بری میرسد. اخه معلمی که 30 سال و هر سال در هر کلاس با 40 دانش آموز (دبیرستان) سر و کار داشته داشته میتونه حوصله تدریس داشته باشه . اقا نیرو جذب کنید . خود بنده 20 سال فیزیک تدریس میکنم الان تواناییم نصف شده. تو رو به خدا به فکر بچه های مردم باشید
نظرات شما
پیشخوان