تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تجمع خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای یاسوج در مهرآباد/ همه تقصیرها به گردن خلبان انداخته شده است

روز گذشته خانواده‌های قربانیان حدثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج، در فرودگاه مهرآباد و در مقابل سازمان هواپیمایی کشور در اعتراض به سخنان اخیر مدیر دفتر بررسی سوانح هوایی مبنی بر مقصر دانستن خلبان پرواز تجمع کردند.
تجمع خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در مهرآباد/ چرا همه تقصیر را به گردن خلبان پرواز می‌اندازید؟
رویداد۲۴ گزارش سازمان هواپیمایی کشور در روزهای گذشته منتشر شد که در بندهای آن تمام مسئولیت متوجه خلبان شد. کمیسیون اصل نود به ماجرا ورود کرد و اعلام کرد نتیجه گزارش سازمان هواپیمایی با گزارش کارشناسی این کمیسیون بسیار تفاوت دارد. همان روز رویداد۲۴ در گزارشی به بررسی بندهای هشت‌گانه گزارش پرداخت و نتیجه این بود که احتمال خطا در گزارش سازمان هواپیمایی وجود دارد. و این همان موضوعی بود که خانواده قربانیان هواپیمای تهران یاسوج نیز به آن اعتقاد دارند و می‌گویند هواپیمایی آسمان و سازمان هواپیمایی کشوری بار مسئولیت را از شانه خود برداشته و بر دوش خلبانی انداخته که در سانحه جان باخته است. این مسائل در کنار اخبار ضد و نقیض از موضوع بیمه هواپیما، سرگردانی خانواده‌ها و همچنین عدم پاسخگویی باعتث شد روز گذشته خانواده قربانیان فرودگاه مهراباد تجمع کنند و اعتراض و خشم خود را بیان کنند.

تجمع خانواده‌های قربانیان در فرودگاه مهرآباد

علی دالوند یکی از خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای تهران - یاسوج، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: روز یکشنبه هفته جاری، حدود 50 نفر از خانوادهای جانباختگان سانحه پرواز ٣٧٠٤ تهران - ياسوج، متعلق به شركت هواپيمايی آسمان، ساعت١٠ صبح مقابل سازمان هواپيمايی كشوری واقع در فرودگاه مهرآباد و در اعتراض به سخنان آقای رضايی‌فر، مدير دفتر بررسی سوانح هوايی، تجمع كردند.
 
نباید همه تقصیرها به دوش کاپیتان پرواز گذاشته می‌شد

دالوند با بیان اینکه سخنان اخیر مدیر دفتر بررسی سوانح هوایی، موجب خشم و ناراحتی خانواده قربانیان شده بود، تصریح کرد: اظهارات اخیر رضایی‌فر مبنی بر اینکه مقصر اصلی حادثه سقوط هواپیما کاپیتان این پرواز بوده است، باعث خشم و ناراحتی خانواده قربانیان شد و خانواده‌ها بر این عقیده بودند که نباید همه تقصیرها و خطاها به دوش کاپیتان پرواز گذاشته می‌شد. معترضان، با در دست داشتن پلاكارد و به‌دور از هرگونه شعار و هياهو، بر آن بودند كه ايشان اساسا صلاحيت و جايگاهی در تعيين مقصر ندارد و نباید روند حقوقی پرونده را تحت تاثیر قرار می‌داد و آن را مختل می‌کرد.

خانواده‌ها از پاسخ‌های مسئولان مربوطه قانع نشدند
 
او ادامه داد: اعتراض بخش ديگری از اين خانواده‌ها به دلیل عدم استقلال و بي‌طرفی دفتر بررسی سوانح هوايی به لحاظ ساختارسازمانی و قانونی بود. سوال اصلی خانواده‌ها این بود که چگونه دفتر و نهادی كه خود زيرمجموعه سازمان هواپيمايی‌كشوری و به نحوی متهم به قصور نظارتی در بروز حادثه سقوط هواپيما است، می‌تواند استقلال و بيطرفی خود در ارائه گزارش‌ها حفظ كند. بعد از این تجمع، سازمان هواپیمایی کشوری با حضور سخنگوی اين سازمان، رضایی‌فر مدير دفتر بررسي سوانح هوايی و آقای عابدزاده رئيس سازمان نشستی صورت گرفت و به اين ضعف قانونی - ساختاری و لزوم اصلاح آن اذعان شد. البته باید بگویم که در طول اين نشستی که حدودا سه ساعت به طول انجامید، ابتدا خانواده‌ها به بيان مطالب و اعتراضات خود پرداختند و پس از آن مسئولان حاضر در جلسه پاسخگوی برخی از مطالب، انتقادها و درخواست‌ها شدند. البته به دلیل قانع نشدن خانواده‌ها از پاسخ‌های مطرح شده از سوی مسئولان، این جلسه در نهایت حدود ساعت 2 بعد از ظهر به پایان رسید. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان