تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

تغییر یا جابجائی مدیران استانی

انتخاب مدیران سیاسی استان هم جای تعامل است گوئی نمایندگان دولت تدبیر و امید در استان گستره توزیعی بالاتر از آموزش و پرورش ندارند و یا اینکه فقط تغییر را در جابجائی می‌دانند.

رویداد۲۴ بدون شک برای شهروندان که منتظر خدمت رسانی و انجام وظیفه از طرف مسئولین هستند هر تغییری را نوید خوبی و خدمت رسانی در نظر می‌گیرند. اما گویا مسئولان مهره چینی در استان کردستان ساز دیگری در ذهن دارند و برای خود در چیدمان شطرنج مدیریت استانی به امور رفاقت و سفارش بیشتر نگاه می‌کنند و صد البته هم نمایندگان مجلس هم در این امر تاثیر گذار هستند به نحوی که بجای تغییر فلان مدیر یا فرماندار به جابجای از این شهرستان به فلان شهرستان پرداخته‌اند و یا اینکه در ساختار نظام آموزش و پرورش استان به دنبال مدیران کلا استانی می‌گردند، گویا دیدگاه دوستان سیاسی استان در ساختار نظام آموزش و پروش خلاصه می‌شود و لاغیر.

به زبانی دیگر تا زمانی که مدیریت سفارشی در استان کردستان حاکم باشد بدون شک امور بر همین وفق خواهد و خبری از توسعه این دیار نخواهد به نحوی که شاهد هستیم در زمینه هنری عده‌ای همچون اُختاپوس بر عرصه هنری چنگ زده‌اند و اجازه حضور عده دیگری را نمی‌دهند و صد البته در عرصه‌های دیگر هم اوضاع بر همین منوال است به نحوی که برای کشاندن مردم به سینماها هزار کلک بکار می‌بریم از بلیط رایگان گرفته تا کادو دادن بلیط سینما به همه شهروندان، اما بازهم شاهد صندلی خالی سینماهای استان هستیم. به نحوی که سالن خالی سینماهای استان تداعی‌گر مدیریت آمار ساز نظام کتابخانه‌ای استان است که آمار طویل و بی‌نهایت از عضویت ارائه می‌گردد و خبری از حضور اشخاص در سالن مطالعات و امانت بردن کتاب‌ها نیستیم، فقط شاهد حضور عده‌ای پشت کنکور در سالن‌های مطالعات کتابخانه‌ها هستیم.

البته مبحث عدم توسعه کردستان از همین ذره‌های کوچک تشکیل گردیده و الان امور عدم توسعه کردستان به جائی رسیده که از هر زاویه نگاه کنیم شاهد عقب‌ماندگی استان نسبت به سایر استان‌های کشور خواهیم بود به نحوی که می‌توان کردستان را فرزند‌خوانده‌ای برای کشور دانست که سراجبار قبولش کرده‌اند و نه می‌توانند پس بدهند و نه جسارت رعایت حقوق برابر با سایر فرزندان را برایش دارد.

انتخاب مدیران سیاسی استان هم جای تعامل است گوئی نمایندگان دولت تدبیر و امید در استان گستره توزیعی بالاتر از آموزش و پرورش ندارند و یا اینکه فقط تغییر را در جابجائی می‌دانند. شایسته است که داعیان خدمت رسانی به مردم کردستان از عشیره‌گری و طایفه بازی و انتخاب از تبار خودی و حذف غیرخودی دست برداند و در راستای خدمت رسانی به مردم گام برداند.

شورش عزیزی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان